جهش تولید از هدررفت منابع کشور جلوگیری می‌کند
کد خبر: 4210027
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

جهش تولید از هدررفت منابع کشور جلوگیری می‌کند

خطیب جمعه شهرستان نایین گفت: جهش تولید موجب جلوگیری از اسراف و هدررفت منابع کشور و ترویج مهارت‌آموزی در جامعه می‌شود که در نهایت، رشد و بالندگی به دنبال دارد.

محمد شریفی خطیب جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شریفی، خطیب جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۴ فروردین‌ماه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا همانند مرکبی است که انسان را از راه‌های سخت در زندگی نجات خواهد داد و موجب قوام زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات تلخ و ناگوار روزهای اخیر ادامه داد: شهادت مستشاران نظامی در کنسولگری دمشق و مرزبانان امنیت در سیستان و بلوچستان قلب ما را به درد آورده است که به فضل خدا و یاری امام زمان(عج)، دشمنان به سختی تنبیه خواهند شد.

خطیب جمعه شهرستان نایین با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم کشور، مشارکت مردم و وحدت کلمه است که توجه به این موضوع موجب رشد و بالندگی می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص مشارکت و وحدت با توجه به اینکه شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم است، باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم که بخشی از آن به عهده دولت است تا زمینه‌های مشارکت را ایجاد کند و بخش دیگر به عهده من و شماست.

شریفی به بخشی از وظایف افراد اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما، استفاده از کالاهای داخلی است که متأسفانه تعدادی از کالاها از کشورهای دیگر وارد می‌شود؛ پس باید در این زمینه خانم‌ها که مدیر اقتصادی داخل خانه هستند، فرزندان و همسرانشان را به این امر تشویق کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص تولید، معمولاً خیلی سخت به سمت تولیدات خانگی یا کارگاه‌های کوچک روی می‌آوریم؛ اما همین خلاقیت‌هاست که باعث رونق کارها می‌شود و بعضی از نیازهای عمده را جبران می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان نایین با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه امروز یادآور شد: سوق دادن فرزندانمان به سمت مهارت‌آموزی، یکی دیگر از وظایفی است که ارزش عملی در جامعه دارد و باعث می‌شود فرزندانمان از دست و پنجه خودشان رزق و روزی کسب کنند.

وی در پایان گفت: تغییر الگوی مصرف به سمت جهش تولید کمک می‌کند تا سنجیده‌تر عمل کنیم، اسراف نکنیم و بسیاری از منابع کشور هدر نرود که این نکته‌ای مهم در تربیت فرزندانمان است.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha