آیین گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های سپهبدان ارتش در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4210118
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

آیین گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های سپهبدان ارتش در کرمان برگزار شد

به‌مناسبت دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران آیین گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های سپهبد شهید محمدولی قرنی و سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از سوی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در کرمان برگزار شد.

آیین گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های سپهدان ارتش در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران آیین گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های سپهبد شهید محمدولی قرنی و سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از سوی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش پیش از ظهر امروز، ۲۵ فروردین‌ماه با حضور مسئولان کشور و استانی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جمعی از یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در کرمان، در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و با اشاره به نقش شهدای کرمان در دوران دفاع مقدس و در جبهه مقاومت، گفت: ما دوران دفاع مقدس را درک کرده‌ایم اما جوانان امروز تنها تاریخ را در کتاب‌ها مطالعه کردند و سپهدان شهید قرنی و صیاد شیرازی بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به بیان نقش شهید قرنی در دوران انقلاب پرداخت و گفت: پیش از انقلاب شهید قرنی با درجه سرتیپی از نیروهای مسلح اخراج شد اما در دوران گذار به انقلاب اسلامی و زمانی که شهید قرنی رئیس ستاد ارتش بود، سخت‌ترین دوران ارتش است و شهید قرنی سخت‌ترین کارها را انجام داد. شهید قرنی در روزهای ابتدای انقلاب با غائله غرب روبه‌رو شد و به عنوان نخستین شهید ترور توسط گروهک فرقان به شهادت رسید. شهید قرنی همچنان شهید گمنامی است که باید در مورد این شهید گفته‌ شود زیرا اقدامات بزرگی انجام داد و با شهادت مزد کارهای خود را گرفت.

امیر گلفام در خصوص شهید صیاد شیرازی نیز با بیان اینکه این شهید جزو چهره‌های برجسته نیروهای مسلح است و بسیاری از سرداران در دوران جنگ و پسا جنگ با او بوده‌اند و می‌توانند به زیبایی او را توصیف کنند، افزود: زندگی شهید صیاد شیرازی به سه دوره قبل از انقلاب و دوران تحصیل و تدریس، دوره انقلاب و پیروزی انقلاب و حوادث کردستان تقسیم می‌شود که با حضور در کردستان اقدامات مهم و بی‌نظیری مانند شکست حصر سنندج و... در این منطقه انجام می‌دهد.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی نبود بلکه به عبارتی فرمانده ارتش در جنگ و عملاً مرد اول دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به نقش شهید صیادشیرازی در ایجاد وحدت نیروهای مسلح و همچنین در دانشگاه افسری و تغییر روش پرورش نیروهای مسلح، اظهار کرد: تبعیت محض از ولایت فقیه و زمان‌بندی عمر از ویژگی‌های برجسته شهید صیاد شیرازی بود. او تمام عمرش را وقف خدمت کرد و با شهادت مزد کارهای خود را گرفت.

امیر گلفام در پایان با بیان اینکه دیدگاه شهید صیاد شیرازی تنها دیدگاه نظامی نیست بلکه دیدگاه خانوادگی و اجتماعی نیز داشت، گفت: او نگاه بی‌نظیر نظامی داشت و سبب تحول شد. اگر به نظریه‌پردازی‌ها جنگ نگاه کنیم باید مکتب شهید صیاد شیرازی را نیز ترویج کنیم. او نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشت و کینه منافقین از این شهید به دلیل عملیات مرصاد بود که در آن تعداد زیادی از منافقین کشته شدند و در نهایت سپهبد صیاد شیرازی را به شهادت رساندند.

انتهای پیام
captcha