شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است
کد خبر: 4210614
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
معاون استاندار لرستان:

شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است

احسان یاوری بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با سبک، اندیشه و افکار شهید آوینی تأکید کرد و گفت: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و نسل جدید و به‌ویژه هنرمندان جوان باید شخصیت این شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

احسان یاوری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، احسان یاوری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان امروز، 27 فروردین‌ماه در آیین رونمایی از مجموعه آثار شعرهای کودک که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، با تبریک اقدام ایران در حمله به رژیم صهیونستی، گفت: توانمندی بالای فرزندان این مرز و بوم در فناوری‌های گوناگون به‌ویژه در عرصه نظامی به برکت خون‌های پاک و مطهر شهداست.

وی افزود: این مسیر شهدایی موج عظیمی را در بیداری اسلامی در جهان و منطقه ایجاد کرده است تا این‌چنین از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تأکید بر اینکه زبان هنر اثرگذارترین زبان‌هاست، اضافه کرد: باید برای بیان دستاوردهای انقلاب از این ابزار قدرتمند و ارزشمند استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تعبیر کامل و جامعی از هنر را بیان داشته‌اند که می‌فرمایند: «هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان»، افزود: هنر یعنی ابزاری که بتواند غیرت، تعهد و باور را در وجود انسان‌ها تقویت کند که این همان رسالت هنر اصیل انقلابی است.

یاوری یکی از کارکردهای مهم هنر را جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه از طریق هنر و جلوگیری از تحریف حقایق باید نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود، بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با شهید آوینی، سبک و اندیشه و افکار وی تأکید کرد و افزود: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و نسل جدید و به‌ویژه هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت شهید آوینی آشنا شوند و آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه حوزه فرهنگ جزو اولویت‌دارترین حوزه‌هاست، گفت: هزینه کردن در راستای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

در این مراسم از کتاب‌های شعر کودک «مهمان کوچه» گردآوری و تدوین اسماعیل اله‌دادی مجموعه اشعار و «مامان من باباست» به قلم نسترن حاتمی رونمایی و از نویسندگان آنها تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha