از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تأکید حماس بر مواضع خود
کد خبر: 4210675
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
با تحولات فلسطین

از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تأکید حماس بر مواضع خود

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده این درحالی است که عضو ارشد حماس تاکید کرد که از خواسته خروج اشغالگران کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۵۵ عصر امروز دوشنبه پانزدهم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف پادگان متات را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۵۵ عصر امروز دوشنبه پانزدهم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی در حرش حانیتا را با تسلیحات موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا ساعت ۵:۴۵ عصر به وقت محلی از سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

موضع صهیونیستی «الرادار» واقع در مزارع اشغالی شبعا نیز هدف دیگری بود که ساعت ۶:۴۰ عصر به وقت محلی از سوی حزب‌الله لبنان با تسلیحات موشکی مورد حمله قرار گرفت.

رسانه‌های عبری زبان نیز از برخورد چند موشک با منطقه اشغالی «کریات شمونه» واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «الحولا» و «مجدل زون» و اطراف منطقه «الناقوره» در جنوب لبنان خبر داد.

بر اساس گزارش‌های رسیده در حمله جنگنده‌های صهیونیست به شهرک مجدل زون یک بانوی لبنانی زخمی شده است..

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «حانین» و اطراف شهرک «علما الشعب» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تاکید حماس بر مواضع خود

کشف گور جمعی در محوطه بیمارستان شفا

شبکه الجزیره صحنه‌هایی از جنایات هولناکی که نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله به مرکز درمانی شفا در غزه رقم زدند را پخش کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امداد و نجات در غزه پس از آواربرداری در اطراف بیمارستان شفا در غزه متوجه شدند که ارتش جنایتکار صهیونیستی در جریان یورش اخیر به این بیمارستان، افراد زیادی از آوارگان، کادر بیمارستان اعدام میدانی کرده و به شهادت رسانده و اجساد آنان را زیر تپه‌های خاکی در این منطقه مدفون کرده است.

اسماعیل الثوابته مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در این باره گفت: ما ۹ پیکر را در محوطه بیمارستان شفا که از سوی نیروهای اشغالگر اعدام شده اند، پیدا کرده ایم. اشغالگران ۴۰۰ نفر را در این مکان اعدام کرده اند که تاکنون ۹ پیکر پیدا شده است. در میان پیکرهای پیدا شده، بیماران نیز به چشم می‌خورند.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تاکید حماس بر مواضع خود

مقام اسرائیلی: دشمن سخت‌ترین ضربات را به ما وارد کرده است

گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به شدت از عملکرد ضعیف ارتش صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم در غزه، تاکید کرد: ارتش ۶ ماه است که در غزه مشغول است اما نتوانسته ۱۳۳ اسیر اسرائیلی را در این باریکه آزاد کند.

وی با انتقاد شدید از نتانیاهو افزود: هرآنکه به دنبال پیروزی مطلق در این منطقه است در توهم به سر می برد. ارتش نهایت توان خود را در غزه ظرف شش ماه به کار بسته است اما نتوانسته است به اسیران برسد.

گادی آیزنکوت بیان کرد: ضعیف‌ترین دشمن ما در خاورمیانه سخت‌ترین ضربات را به ما وارد کرده و لازم است تا استراتژی خود را تغییر دهیم.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: نتایج جنگ کنونی پس از سالهای متمادی مشخص خواهد شد.

از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تاکید حماس بر مواضع خود

 انتقاد اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نتانیاهو

رسانه های رژیم صهیونیستی از واکنش حزب لیکود به اظهارات لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خبر دادند.

حزب لیکود در بیانیه ای اعلام کرد: لاپیدی که توافق ذلت بار با حزب الله انجام داده است و این هفته هنگامی که اسرائیل در معرض حمله قرار گرفت ترجیح داد خارج از اسرائیل باشد، آن گونه که ادعا می کند، نیست.

در این بیانیه ادعا شده است: نتانیاهو تهدید ایرانی را از دهه ها قبل فهمیده و کمپین جهانی را از آن زمان علیه آن به پیش می برد.

این در حالی است که دقایقی قبل رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از نتانیاهو، تاکید کرد: تمام آنچه از بئیری (در جنوب) تا کریات شمونا (در شمال) شاهد هستیم، ویرانی و خرابی است.

یائیر لاپید ادامه داد: تنها چیزی که باقی مانده، خشونت شهرک‌نشینان تندرو تروریستی است که از کنترل خارج شدند و بازدارندگی اسرائیل هم به کلی از بین رفته است.

لاپید گفت: اگر در زمان مناسب اقدام به براندازی دولت نتانیاهو نکنیم، تنها ویرانی و بدبختی برای ما به همراه خواهد داشت و زمان آن رسیده که انتخابات برگزار شود.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا تاکید حماس بر مواضع خود

عزت الرشق: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که این گروه از خواسته خود کوتاه نمی‌آید.

الرشق  تاکید کرد که توقف کامل جنگ در غزه، تنها ضامن حمایت از ملت فلسطین و توقف جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی است.

این مقام حماس عنوان کرد: ما از خواسته خود مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آزادانه آوارگان به خانه‌هایشان کوتاه نمی‌آییم.

الرشق گفت که تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت او برای آزادی اسرای اسرائیلی با توسل به زور و گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

وی اظهار داشت که دشمن به دنبال آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای خود است تا بعد از آن دوباره جنگ و نسل‌کشی در غزه را ازسرگیرد.

عزت الرشق بیان کرد که دشمن صهیونیستی پس از گذشت بیش از 6 ماه همچنان سردرگم است و نتوانسته هیچیک از اهداف خود یا دستاوردی را محقق کند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه شکست دشمن است نه اینکه مقدمه‌ای برای پیروزی باشد.

وی در پایان گفت: رژیم اشغالگر طرد شده است و افکار عمومی بین‌المللی در کنار ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن است.

 

انتهای پیام
captcha