تسهیل دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) با تکمیل پروژه تقاطع رحمت به قائم
کد خبر: 4210736
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

تسهیل دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) با تکمیل پروژه تقاطع رحمت به قائم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح رحمت به قائم، اجرای این پروژه را موجب تسهیل دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی شیراز دانست.

محمد امین، معاون شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز امروز، 28 فروردین در جریان جلسه این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای اسلامی شهر شیراز که به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد، گفت: در سطح شهردرای منطقه ۵ چند پروژه بزرگ داریم که نقشی فرامنطقه‌ای داشته و تأثیر زیادی بر توسعه این محور مهم از کلان‌شهر شیراز دارند که از آن جمله می‌توان به تقاطع غیر هم سطح رحمت به قائم اشاره کرد.

وی در همین رابطه اظهار کرد: این پروژه علاوه بر اینکه موجب اتصال بلوار قائم شمالی به بلوار احمدی جنوبی و بزرگراه رحمت می‌شود، زمینه‌ساز دسترسی بهتر مسیر کمربندی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی شهر نیز خواهد شد.

امین اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، اما در این راستا یکی از مشکلات فرا روی ما در خصوص انتقال تیرهای برق فشار قوی در سر راه پروژه است که این موضوع در شورای تامین نیز مطرح شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این رابطه با ارائه توضیحاتی بیشتر گفت: با فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق در صورت عدم جابه‌جایی این پروژه تا پنج ماه به عقب میفتد. به همین دلیل امیدواریم همه دستگاه‌ها ما را در راستای اجرای بهتر این پروژه یاری کنند تا بتوانیم این طرح را هرچه سریع‌تر در زمان مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم در سطح منطقه 5 مربوط به ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز است که بخشی از آن در این منطقه قرار دارد. این پروژه مهم شامل ایمن‌سازی و دسترسی ایمن به کمربندی، نصب دوربین‌های کنترل و نظارت بر سرعت، اصلاح هندسی، اجرای نیوجرسی، نصب تابلوهای راهنمایی و سایر موارد از این دست می‌شود و امیدواریم این پروژه هم تا پایان سال به خط پایان برسد.

امین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تقاطع‌های غیر همسطح شیراز که هم‌اکنون در منطقه 5 شهرداری در حال اجراست، مربوط به  تقاطع نواب به کمربندی است که بخش نخست آن یعنی پل شماره یک از بلوار احمد بن موسی به کمربندی چندی قبل رونمایی شد و امید واریم کل پروژه نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

انتهای پیام
captcha