سیاستمدار لبنانی: ایران هیمنه دفاعی و نظامی اسرائیل را درهم شکست
کد خبر: 4210771
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

سیاستمدار لبنانی: ایران هیمنه دفاعی و نظامی اسرائیل را درهم شکست

رئیس جنبش «صرخه وطن» لبنان در بیانیه‌ای درباره عملیات وعده صادق گفت: این عملیات بی‌سابقه به هدفی بزرگ‌تر و مهم‌تر، یعنی فرو ریختن هاله دفاعی و نظامی اسرائیل و متحدانش دست یافت، زیرا مشخص شد که رژیم اشغالگر در دفاع از خود به تنهایی ناتوان است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی لبنان، جهاد ذبیان رئیس جنبش «صرخه وطن» لبنان طی بیانیه‌ای درباره عملیات وعده صادق که از سوی نیروهای مسلح ایران در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد، تأکید کرد: این عملیات نقطه عطفی در تمام معیارهای نظامی، سیاسی و راهبردی و به دور از تحلیل‌های برخی نظریه‌پردازان شکست‌خورده بود.

وی در ادامه بیانیه نوشته است: پیام‌ ایران از طریق عملیاتی که از داخل خاک خود علیه سرزمین‌های اشغالی انجام داده است، به منزله اعلام مرحله جدیدی در تاریخ درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل است. حتی اگر اعلام تاریخ حمله از سوی ایران درست باشد، این اقدام به منظور جلوگیری از یک جنگ تمام‌عیار و حفظ امنیت هوانوردی غیرنظامی و حریم هوایی کشورهایی که پهپادها و موشک‌های ایرانی از آن عبور کرده‌اند بوده که در نوع خود نمونه‌ است و گواه میزان آگاهی و احساس مسئولیت ایران و رهبری آن است که موفق به برقراری موازنه جدید همراه با بازدارندگی شده است.

این سیاستمدار لبنانی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ معاصر، جمهوری اسلامی به تنهایی موفق شد اسرائیل و متحدانش را مجبور به همکاری با هم برای مقابله با موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایران کند و در حالی که تل‌آویو و هم‌پیمانانش مجبور به نمایش تمام توانایی‌های دفاعی خود شدند ایران بخش کوچکی از توانایی‌های تهاجمی خود را آشکار کرد. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و کسانی که همراهشان بودند، این پیام را به خوبی درک کردند و ارزش پاسخ ایران را دریافتند که تهران فراتر از مسئله تعداد موشک‌ها و پهپادها، به هدفی بزرگ‌تر و مهم‌تر، یعنی فرو ریختن هاله دفاعی و نظامی اسرائیل و متحدانش دست یافت. زیرا مشخص شد که رژیم اشغالگر در دفاع از خود به تنهایی ناتوان است.

وی افزود: نتایج عملیات ایران از طریق آنچه در میدان فلسطین ظاهر خواهد شد، احساس می‌شود، زیرا کاهش دامنه تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه یکی از اهداف پاسخ ایران است و ممکن است نقطه شروعی برای پایان دادن به تجاوز به غزه باشد.

جهاد ذیبان در پایان نوشت: چقدر آرزو داشتیم کشورهای عربی که در دفاع از اسرائیل شرکت کردند، هواپیماها و پدافند هوایی خود را برای جلوگیری از تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی که هفت ماه است به نوار غزه ادامه دارد و نزدیک به چهل هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح برجای گذاشته به کار می‌گرفتند و این همان چیزی است که ما را وامی‌دارد بار دیگر به اهمیت نقش محور مقاومت پی ببریم و اهمیت عملیات وعده صادق را که توانایی خنثی‌سازی پروژه‌ها و طرح‌های اسرائیلی و آمریکایی در منطقه را به نمایش گذاشت، بهتر درک کنیم. 

انتهای پیام
captcha