عملیات قدرتمند «وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
کد خبر: 4210899
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا:

عملیات قدرتمند «وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود

امیر رضا آذریان گفت: عملیات بزرگ و قدرتمند «وعده صادق» که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام دادند، بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود و یک پاسخ بسیار سخت و سنگین که در تفکرشان هم نمی‌گنجید این اتفاق رخ دهد.

امیر رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، امروز ۲۹ فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت روز ارتش ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی بوده که از حضرت امام(ره) به یادگار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه با حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زده شد، بیان کرد: این حماسه را باید به مردم به دلیل وجود نیروهای مسلح مقتدر، شجاع و آماده تبریک گفت و به رزمندگان این عملیات نیز که به وعده خود به نام «وعده صادق» عمل کردند، خسته نباشید می‌گوییم.

آذریان افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام دادند، بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود و یک پاسخ بسیار سخت و سنگین که در تفکرشان هم نمی‌گنجید این اتفاق رخ دهد و باید بدانند که اگر هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی رخ دهد یا قرار است رخ دهد، نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین خواهد رفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به ویژه غرب آسیا تثبیت کرد و این قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده، هست و خواهد بود، امروز هم نیروهای مسلح همچنان که بالاترین مقامات نظام جمهوری اسلامی فرمودند برای انجام مأموریت آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ارتش قبل از انقلاب، مؤمن، متعهد و در کنار مردم بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند و در تثبیت آن نقش بسیار مهمی داشتند، تصریح کرد: زمانی که شعار انحلال ارتش را سرمی‌دادند، حضرت امام(ره) با بصیرت و آگاهی کامل فرمان روز ارتش را می‌دهند و در تمام جریانات گروهک‌های ضد انقلاب، ارتش نقش بسیار مهمی را در کنار سایر نیروهای مسلح داشت.

آذریان افزود: اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دفاع مقدس زبانزد بوده و در تاریخ ثبت شده است. در دوران دفاع مقدس نیز وحدت بین ارتش و سپاه وجود داشت و در آن زمان شهید صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی داشت و دشمن را از خاک جمهوری اسلامی بیرون راند.  نیروهای مسلح بعد از دوران دفاع مقدس نیز از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کردند و دنبال ایجاد خودکفایی و خوداتکایی بودند که برای این منظور اقدام به ساخت انواع تجهیزات در نیروهای سه‌گانه و بعد چهارگانه ارتش کردند که قسمتی از قدرت این خودکفایی را در عملیات بزرگ نیروهای مسلح دیدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا بیان کرد: امروز یگان‌های نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در شرق کشور و در کنار مرزبانان شمال شرق مرزبانی می‌کنند و جای دورتر ار مرزهای جمهوری اسلامی را نیز حراست می‌کنند. تاکنون هیچ‌گونه موردی در منطقه شمال شرق رخ نداده است که به دلیل بیداری، هوشیاری، داشتن تجهیزات و امکانات خوب و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح بوده که امروز این اقتدار را در این منطقه داریم.

آذریان گفت: امروز انسداد مرز را که مسئله اصلی در شمال شرق و خراسان رضوی بود، آغاز کردیم و با تلاش به پایان خواهیم رساند. دو سوم یا شاید صد در صد مهندسی نیروی زمینی در شمال شرق مستقر است و انسداد مرز را انجام می‌دهند، ما در کنار مردم بودیم و هستیم، برای مردم کار می‌کنیم، اقتدار نظام را تثبیت کرده و می‌کنیم و راه امام(ره) و شهدا را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha