محکومیت بمباران مقر نظامیان حشد الشعبی در کالسو عراق + اولین تصاویر
کد خبر: 4211356
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

محکومیت بمباران مقر نظامیان حشد الشعبی در کالسو عراق + اولین تصاویر

در واکنش به انفجار و بمباران مقر نظامی نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد: در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد، انفجاری رخ داده است.

به گزارش ایکنا، در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

رئیس کمیته امنیتی فرمانداری بابِل عراق نیز گفت: ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج حشد الشعبی رخ داد و دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند. مقر حشد الشعبی در پایگاه کالسو، با موشک هدف قرار گرفته و اخبار مبنی بر حمله پهپادی صحت ندارد.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق نیز آمده است: یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

در همین راستا، ابوعلاء الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به هر کسی که پشت این حمله گناهکارانه به مقر الحشد الشعبی باشد، پاسخ داده می‌شود. هر که پشت حمله باشد و هر کس که ثابت شود در این جنایت شنیع دست دارد، پس از تکمیل تحقیقات لازم، بهای آن را خواهد پرداخت.»

وی افزود: اگر دشمن حساب باز کرده که دست نیروهای حشد الشعبی با دستورات رسمی بسته است و از آن انتظار پاسخ نداشته باشد، بداند که مقاومت اینطور نیست.

حماس حمله به پایگاه نظامی کالسو را به شدت محکوم کرد

جنبش حماس نیز در پیامی تجاوزات وحشیانه صبح روز شنبه علیه مقر نیروهای حشد الشعبی در پایگاه نظامی کالسو در استان بابل را که منجر به خسارات مادی و تعدادی مجروح شد به شدت محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ خود این حمله را تعرض به حاکمیت و امنیت عراق و تجاوزی در راستای حملات دشمن صهیونیستی به کل منطقه دانست.

حماس، دولت جو بایدن را به خاطر ادامه حمایت از نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مسئول تشدید تنش و درگیری‌ها در منطقه دانست.

این جنبش بار دیگر تأکید کرد که منطقه تا زمانی که اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی و عربی پایان نیابد، شاهد ثبات و آرامش نخواهد بود.

شبکه المیادین بامداد امروز از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

در ادامه اولین تصاویر  از آثار تخریبی  حمله موشکی بامداد امروز  به پایگاه نظامی کالسو  شمال بابل را مشاهده می‌کنید‌.

 

این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیروهای زرهی و نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است. در پایگاه نظامی مشترک کالسو علاوه بر حشد الشعبی، محل استقرار بخشی از نیروهای ارتش و پلیس فدرال نیز هست. 

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha