به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در نشست «وحدت و مقاومت» که به همت خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۰۳ آل عمران میفرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگی به ریسمان خدا [ قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید» اگر تمام مسلمانان جهان به این آیه قرآن عمل کنند نه تنها اسرائیل غاصب بلکه هیچ کشوری نمیتواند به مسلمانان سلطه پیدا کند.
وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) با ژرفاندیشی و عمق نگاه خود جمعه آخر ماه رمضان را با عنوان روز قدس نامگذاری کردند، چراکه در ماه مبارک رمضان ذهن، روح و جسم انسان به جهت روزهداربودن صیقل داده شده است و آمادگی لازم برای حرکت در مسیر الهی را دارد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: فلسطین و روز قدس مهمترین موضوع و مشکل برای همه مسلمانان بوده است و روز قدس بهترین زمان ممکن برای ابراز انزجار از خباثت این رژیم جعلی است.
وی با اشاره به اینکه در روز قدس فریاد رسای مسلمانان علیه رژیم غاصب صهیونیسم نمود عینی پیدا میکند، ادامه داد: در روز قدس چشم تمام جهانیان به صورت خاص به کشور ایران دوخته میشود و براین اساس تمام ملت ایران باید با وحدت و همدلی و صدایی رسا ابراز انزجار نسبت به رژیم غاصب اسرائیل را اعلام کنند.
اسدی افزود: دشمن هم این امر را به درستی رصد کرده و با تمام توان خود و با استفاده از ابزارهای مختلف در قالب جنگ نرم و با استفاده ازابزارهای فرهنگی و امپراتورهای رسانهای خود و یا در قالب جنگ و خونریزی درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است.
وی تأکید کرد: به کوری چشم دشمنان وحدت و مقاومت اسلامی که ثمره تفکر حضرت امام(ره) و حاصل انقلاب اسلامی ایران است، همچون چراغی روشن در مسیر حرکت مسلمانان جهان قرار گرفته است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: مقاومت روح و حیات دوبارهای را در قلب همه مظلومان عالم و مردم مظلوم فلسطین به وجود آورده است و به حرکتی بزرگ و تاریخی در رویارویی با استکبار جهانی تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه نهال انقلاب اسلامی ایران امروز بعد از چهل سال تبدیل به شجره طیبهای شده که باعث الگودهی به سایر کشورهای اسلامی هم شده است، اظهار کرد: امروز اگر آمریکا به منطقه خاورمیانه و به کشورهای مختلف از جمله لبنان، افغانستان، یمن، سوریه، ایران و عراق فشار میآورد، به جهت موج بیداری اسلامی و خیزشی است که با محوریت انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفته و تمام هیمنه آمریکا را در هم ریخته است.
اسدی با تأکید بر اینکه حرکت پرشور و حماسی مردم منطقه خط بطلانی بر تمام توطئههای دشمنان کشیده است، افزود: نمونه عینی آن جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 22 روزه مردم مظلوم فلسطین و جنگ هشت روزه مردم غزه بوده که در تمام آنها شکست را به رژیم شوم اسرائیل تحمیل کردند و این رژیم غاصب تاب و توان مقاومت در مقابل مقاومت مسلمانان را نداشت و این امر موجب عقبنشینی اسرائیل و متحمل شدن هزینههای سنگینی برآنان شد.
وی افزود: این پیروزیها نتیجه وحدت و مقاومت کشورهای اسلامی و مسلمانان بوده است که اگر استمرار پیدا کند، به فرموده خداوند متعال قطعا پیروزی و نصرت از آن مسلمانان خواهد بود و امیدواریم در سایه وحدت و مقاومت دیگر هیچ کشور مسلمانی زیر یوغ کشورهای استکباری نباشد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: امروز علیرغم همه توطئهها و تحریمها و کارشکنیهای استکبار جهانی، شجره طیبه انقلاب اسلامی بیش از پیش قویتر و قدرتمندتر شده است و براین اساس باید فرهنگ مقاومت و وحدت را به درستی به نسلهای بعدی انقلاب انتقال داد.
وی اظهار کرد: امیدواریم در راهپیمایی روز قدس همه مردم با حضور گسترده خود ابراز انزجار کنند چراکه این روز تجلی اراده مردم مسلمان و روزهدار بر علیه استکبار جهانی و فریاد رسای مردم علیه جنایات رژیم جعلی اسرائیل است.
اسدی در پایان یادآور شد: وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه الهی است و محور این وحدت باید دین خدا باشد نه نژاد و زبان.
حجتالاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی بوده که خاستگاه قرآنی دارد.
وی افزود: وحدت با توجه به آیات قرآن کریم که می فرماید: « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ؛ محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند» و در سیره بزرگان دین و اندیشمندان اسلامی یک جایگاه متعالی و پراهمیت دارد آن هم وحدتی معقول، در چارچوب شرع مقدس و با تکیه بر مشترکات بوده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: یکی از شاخصههای اصلی برای رسیدن به وحدت مسئله فلسطین بوده است که روز قدس به عنوان میراث گرانسنگ امام خمینی(ره) در همین راستا نامگذاری شده است آن هم در مقطعی که مسئله قدس رو به فراموش بود.
وی ادامه داد: امام راحل(ره) روز قدس را فرصتی برای مبارزه با استکبار و استعمار فراهم کردند و با یک ابتکار راهبردی و شگفتانگیز مسئله قدس را به عنوان مسئله اول مسلمانان مطرح کرد.
حجتالاسلام سادات در ادامه گفت: روز قدس یک مسئله تاکتیکی و مقطعی نبود بلکه حضرت امام در قالب آن یک استراتژی برای امت اسلامی مطرح کردند که با گذشت زمان از این ابتکار تاریخی، ما روز به روز بیشتر به عظمت کار این پیر فرزانه و انسان پیامبرگونه پی خواهیم برد.
وی افزود: امروز اهمیت روز قدس مضاعفتر از گذشته شده است چراکه دشمنیهای نظام سلطه به ویژه علیه کشور ما از جمله ترور دانشمندان هستهای، حمله به تجهیزات نظامی، ترور سردار دلها اوج گرفته است و از سوی دیگر هجمه اخیر ددمنشانه به ساحت مسجدالاقصی و تلاش برای عادی کردن رابطه با رژیم صهیونیستی از سوی ائتلاف عبری، عربی و غربی، امسال مسئله قدس را حساستر از سالهای گذشته کرده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در این راستا باید یک راهپیمایی باشکوهی را در سطح کشور داشته باشیم تا مشت محکمی بر دهان جهان کفر و تفرقه افکنان بزنیم چراکه امروز مسئله اسلام و کفر است و نظام سلطه تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته است.
وی تأکید کرد: مسلمانان باید تلاش کنند حول محور فلسطین به یک همافزایی و وحدت برسند چراکه خاستگاه رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیز وحدت بین مسلمین خواهد بود.
حجتالاسلام سادات افزود: در این مقطع زمانی که ما برخورد دوگانه جهان غرب را نسبت به حقوق بشر، عدالت اجتماعی و ... به ویژه در مسئله اکراین میبینیم که حتی تیمهای باشگاهی روسیه را هم تحریم کردند اما در مقابل 74 سال ظلم، قتل و غارت مسلمانان در فلسطین، به خاک و خون کشیدن مسلمانان در یمن مهر سکوت برلبهای خود زدهاند، لذا روز قدس فرصت مغتمی برای احیای حقوق مردم مظلوم فلسطین و تقویت وحدت جهان اسلام میباشد.
وی افزود: ایران خاستگاه مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده و براین اساس چشم جهانیان به کشور ایران دوخته شده است لذا باید با یک راهییمایی عظیم، گسترده و حماسی مایه دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و هم وحدت و یکپارچگی مسلمانان را به رخ جهانیان بکشیم.
دکتر عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه ما پایبند دین اسلام و از منظر اسلامی به بررسی مقولهها میپردازیم لذا برای هر مسئلهای کلید آن را در قرآن باید جستجو کنیم.
وی افزود: وحدت اسلامی به معنای همافزایی مسلمانان با تکیه بر اصول مشترکی که حتی در فروع دین و حوزه مباحث اعتقادی دارند، در جهت تقویت ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی یکدیگر و رفع موانع و مشکلات فرا روی آنان بوده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان بیان کرد: مسئله وحدت مقولهای قرآنی و واجب و فریضه دینی بوده است نه تاکتیک، تکنیک، راهبردهای نظامی مقطعی و ابزار و تجهیزات برای زمان خاصی.
وی با تأکید بر اینکه اتحاد امت اسلامی یک ضرورت فطری و فریضه الهی است، افزود: ما در قرآن در مورد مقولههای تقریب، وحدت و اتحاد مفاهیم زیادی از جمله واعتصموا، تعاون، الفت، مودت، محبت، ارتباط، بنیان مرسوس داریم که از این مفاهیم برای تبیین مفهوم وحدت میتوان استفاده کرد.
یوسفی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم راهکارها و راهحلهایی را برای تقویت وحدت بین مسلمانان و رفع اختلافات مطرح میکند که اولین راهکار قرآن دعوت به وحدت و بیان آثار مثبت آن در جامعه و بیان آثار منفی اختلاف بوده است.
وی افزود: از رهگذر همین آیات که به وحدت اسلامی تأکید میکنند، به اتحاد اسلامی میرسیم که مهمترین قواعد و دستورات اتحاد اسلامی، یکپارچگی جهان اسلام (به جهت قدرت، هیمنه، تسلط بر دشمن)، نفوذناپذیر بودن اتحاد اسلامی، احساس بزرگی و عزت در مقابل دشمنان بوده است. در جامعهای که تفرقه و تشتط رخنه کند آن جامعه دچار بی عزتی و بیهویتی خواهد شد.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: در ادامه خداوند متعال ما را برای تقویت وحدت دعوت به خود خدا، رسول خدا، اولی الامر و قرآن میکند و میفرماید:« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا ؛ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را [نيز] اطاعت كنيد پس هر گاه در امرى [دينى] اختلاف نظر يافتيد اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پيامبر [او] عرضه بداريد اين بهتر و نيكفرجامتر است(آیه 59 سوره نساء)
وی تأکید کرد: بنابراین راهکار دوم قرآن مراجعه به قرآن، فرامین پیامبر، سنت رسول اکرم و اطاعت از اولی الامر بوده است که در دنیا امروز رهبری جهان اسلام با مقام معظم رهبری بوده که مصداق اولی الامر بوده است.
یوسفی افزود: خداوند متعال در دو آیه سوره حجرات ما را نسبت به برخی اعمال هشدار و تذکر شرعی میدهد که التزام عملی به فرامین عبادی که جنبه جمعی آن افضلتر است، تألیف قلوب، مودت و اخوت اسلامی که خداوند برای تقویت وحدت مسلمانان قرار داده است و در سنت پیامبر اکرم(ص) احساس مدارا، صبر، تحمل، ارتباط خویشاوندی با قبایل مختلف، پیوندهای اجتماعی، احساس عزت و تقویت آن بین مسلمانان از نمودها و راهکارهای قرآنی در جهت تقویت اتحاد اسلامی خواهد بود.
وی بیان کرد: در دوران معاصر با چالشهایی از جمله مسئله فلسطین مواجه شدهایم هرچند ریشه این چالش جهان اسلام به لحاظ تاریخی به جنگهای صلیبی و حمله مغول برمیگردد چراکه حمله مغولان اندیشه و تدبیر صلیبیون برای جبران خسارت و انتقام از نبرد «حطین» بوده است و آنان میخواستند تا خود از غرب و مغولان از شرق به جهان اسلام حمله کرده و جهان اسلام را نابود کنند هرچند متأسفانه تاراج، کشتار و غارت مغولان به تعبیر ابن سیرین به مثابه خبر مرگ جهان اسلام بود اما به لحاظ استقرار سلطه سیاسی نتوانستند موفق شوند و در اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی ذوب شدند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان افزود: بعد از فروپاشی نظام خلافت، بحرانهای جهان اسلام با تقابل مذهبی در دوران صفوی و عثمانی که بخشی از آن متأثر از حوادث داخل اسلام و بخشی دسیسه غربیها و دنیای مسیحیت بود، شروع شد. که با امپراطوری تزار روسی، قدرت گیری پرتغالیها و اسپانیاییها و استعمار و استثمار اروپاییها و اختراعات جدید و دریانوردی هیمنیه دنیا اسلام بیشتر شد و در دوران معاصر این مسئله منجر به بیداری اسلامی شد.
وی مهمترین مؤلفههای بیداری اسلامی را احساس فاصله گرفتن از اصل اسلام، احساس نیاز به بازگشت به اصل اسلام، احساس خلاء هویتی به لحاظ سیاسی، دینی و ملی دانست و گفت: در این راستا جریان بیداری اسلامی با مشخصه مقاومت اسلامی شکل گرفت.
یوسفی افزود: در دوران معاصر در مقابله با وضعیت موجودی که غرب با استعمار از خارج و استبداد از داخل در جهان اسلام ایجاد کرده بود، جریانهای نوگرا، روشنفکر و اصلاح گر شکل گرفت که در سه گونه جریان غربگرای غربزده، جریان غربستیز و جریان فکر اسلامی و مقاومت اسلامی شکل گرفت.
وی اظهار کرد: جریان مقاومت اسلامی واقعگرا به رهبری سیدجمال الدین اسدآبادی، کواکبی و نائینی شکل گرفت که معتقد است در تقابل با اندیشه غرب باید به قلم، فکر و عقل متکی بود و استبداد داخلی، عدم توجه به علم از آسیبهای جهان اسلام عنوان شده است که این فکر به دلیل فراهم نبودن شرایط سیاسی و عدم حمایت ساختار سیاسی مستقل در سطح جوامع مشخصی باقی ماند.
این استاد دانشگاه افزود: در مرحله دوم مقاومت اسلامی به مبارزه و جهاد پرداخت و جنبشهای سیاسی در کشورهای مختلف اسلامی وارد عرصه مبارزاتی میشوند که راه تقابل با غرب فقط قلم، فکر و اندیشه نمی داند چراکه غرب با سیاست، شگرد و ابزارهای جدید وارد کارزار شده و در حال پایمال کردن اسلام بود.
وی انقلاب اسلامی را نقطه عطف مرحله دوم مقاومت اسلامی در دوران معاصردانست و گفت: انقلاب اسلامی تحت رهبری فکر و اندیشه حضرت امام راحل در سراسر جهان اسلام توسعه یافت و از موارد بسیار مهم فکر و اندیشه مقاومت حضرت امام مسئله فلسطین بوده است که مفهوم دارالحرب و دارالاسلام به صورت بارز در این دوران برجسته شد.
یوسفی بیان کرد: مسئله ما در فلسطین یهود نیست بلکه صهیونیسم غاصب بوده است که در سال 1947 با تأیید سازمان ملل این نطفه نامشروع در فلسطین استقرار پیدا کرد.
وی افزود: در مرحله سوم مقاومت اسلامی وارد مرحله مشارکت و جهاد شد و به صورت همگانی و مشارکت تمام آزادیخواهان جهان در جبهه مقاومت را شاهد هستیم و کشورهای آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، کشورهای عربی و کشورهایی که نظام سیاسی آنها اسلامی نیست از جبهه مقاومت، حمایت و پشتیبانی میکنند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه انسان نیازمند همفکری و خردگرایی اسلامی است، افزود: بر این اساس دین اسلام و قرآن که منادی وحدت و یکپارچگی است، به طریق اولی به وحدت توجه کرده است و در اصل اسلام برای اصلاح تشتط و تعرضی که در فکر، عقید و باور در ساحتهای مختلف انسان رجوع کرده بود، ظهور کرد.
وی با اشاره به اینکه وحدت بدون مقاومت و مقاومت بدون وحدت معنایی ندارد، گفت: از همان روزهای نخستین بعثت، اتحاد و همدلی که پیامبر اسلام(ص) با نور ایمان در دل این نو مسلمانان ایجاد کرده بود، بعد از سه سال این جامعه نوپا کل شبه جزیره عربستان را در هم نوردید.
یوسفی با اشاره به اینکه مقاومت با همه ابعادش از دوران پیامبر اکرم(ص) تا به امروز نتیجه اتحاد و همدلی مسلمانان بوده که همواره به ثمر نشسته است، افزود: وحدت قدرت خفته جهان اسلام برای تقویت جبهه مقاومت است.
وی افزود: اقتدار خط مقاومت اسلامی در برابر دشمنان با وحدت و یکپارچگی محقق خواهد شد اگر ما مسلمانان در برابر غده سرطانی اسرائیل وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، مقاومت نتیجه خواهد داد چراکه رمز پیروزی مقاومت اتحاد میباشد.
ماموستا اقبال بهمنی، مسئول دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: وحدت و مقاومت جزو اصول و نیازهای پیش روی جهان اسلام هستند.
وی افزود: وحدت یکی از اساسیترین مباحث قرآنی و سیره پیامبر اکرم(ص) و اولیاءالله بوده است چراکه خداوند متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران یک امر و نهی را در کنار هم قرار داده است که این امر درس بزرگی برای مسلمانان در راستای حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از نفاق و دودستگی دارد.
مسئول دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی بیان کرد: در هر زمانی که وحدت در جامعه اسلامی وجود داشته است پیشرفت، توسعه اسلامی و تقویت مرزهای عقیدتی و جغرافیایی نیز حاصل شده است اما تشتط و نفاق عامل شکست کشورهای اسلامی بوده است.
وی افزود: قرآن در آیه 10 سوره حجرات میفرماید: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ؛ مؤمنان برادر یکدیگرند» این آیه تکلیف همه مسلمانان در برابر یکدیگر را مشخص میکند و عنوان میکند مسلمانان با بر زبان آوردن کلمه شهادتین از هر کشور، نژاد، پوست، گروه و ... با هم برادر خواهند شد.
ماموستا بهمنی به آیه 103 سوره آل عمران اشاره کرد که میفرماید: « فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم؛ او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد» اسلام بعد از پیوند اخوت و برادری بین مسلمانان الفت و مهربانی ایجاد خواهد کرد که این الفت و مهربانی مسلمانان موجب شد اسلام از محدوده جغرافیایی عربستان خارج شود.
وی گفت: امروز با توجه به توسعه علم و وجود ابرقدرتهای استکباری بیشتر از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی هستیم لذا مسلمانان باید همواره درمسیر وحدت حرکت کرده و از تشتط و نفاق دوری کنند.
مسئول دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی اظهار کرد: قرآن میفرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است». براساس این آیه قرآن باید گفت اراده خداوند بر این است که حرکت نورانی اسلام و پیامبراکرم(ص) به نتیجه برسد و در تمام جهان گسترش یابد.
وی افزود: بزرگترین معضل جهان اسلام امروز مسئله فلسطین است چراکه 70 سال گذشته این کشور اسلامی توسط رژیم غاصب صهیونیسم اشغال شده است و مورد هجمه و تعارض این رژیم غاصب قرار میگیرد.
ماموستا بهمنی به وظیفه مسلمانان در قبال فلسطین اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید به این نتیجه برسند که ما میتوانیم در برابر اسرائیل مقاومت و ایستادگی کرده و سرزمینهای خود را از آنان باز پس گیریم.
وی گفت: اگر مقاومت در برابر جهان کفر ایستادگی نمیکرد امروز دشمنان اسلام سیاست خود مبنی بر تشکیل خاورمیانه بزرگ و تصرف نیل تا فرات را محقق کرده بودند اما به برکت وجود مقاومت امروز اسرائیل برای در امان ماندن از دست جبهه مقاومت دیوارهای بتنی به دور شهرکهای خود کشیده است.
مسئول دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری جبهه مقاومت در منطقه بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه و یمن به پیروزی رسیده است و توانسته تمام توطئههای جهان کفر را نقش بر آب کند.
وی در ادامه تأکید کرد: در این راستا حمایت مادی و معنوی از هستههای مقاومت بر مسلمانان امری لازم و ضروری بوده است.
ماموستا بهمنی افزود: جبهه مقاومت از زمان فعالیت خود تلاش کرده تا به اهداف عالیه خود برسد که این امر تا حدود زیادی هم محقق شده است اما باید تلاش کرد که جبهه مقاومت به طرف افراط و تفریط تمایل پیدا نکند چراکه به فرموده قرآن ما امت میانه رو و متعادل هستیم.
وی با اشاره به اینکه استقرار حکومت اسلامی در سراسر جهان باید یکی از اهداف متعالی جبهه مقاومت باشد، اظهار کرد: یکی از وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حمایت و پشتیبانی از نهضتهای آزادی بخش جهان بوده است و نتیجه این حمایت و پشتیبانی اتحاد و وحدت خواهد بود.
مسئول دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی دفاع از ملت مظلوم فلسطین بوده است لذا در آخرین جمعه ماه رمضان با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس آمادگی خود را برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنیم و کشورهای اسلامی با اتحاد و یکپارچگی از حقوق مردم ستمدیده فلسطین دفاع کنند.
گزارش از ملیحه سیفی
انتهای پیام