به گزارش ایکنا از کردستان، غلامعلی کرمینیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزشوپرورش استان کردستان در نشست شورای آموزشوپرورش استان که امروز، 23 مردادماه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، به بیان ضرورت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پرداخت و اظهار کرد: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشوپرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوههای عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.
وی عدالت تربیتی را پررنگترین و حیاتیترین محور عدالت اجتماعی دانست و افزود: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکانسنجی، تنظیمگری، تسهیلگری مدیریت درون آموزشوپرورش و بسیج ظرفیتهای سایر نهادها و سازمانهای کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار میباشد.
معاون آموزش ابتدایی استان ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی -تربیتی اولیاء، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی را از اهداف کلی قرارگاه جهادی برشمرد.
وی ادامه داد: قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر مبتنی بر اسناد و قوانین اصل سیام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بند نهم سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزشوپرورش ابلاغی مقام معظم رهبری، سومین هدف کلان سند تحول آموزشو پرورش مصوب ۱۳۹۰، چهارمین راهبرد کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و فصل ششم سند تحول دولت مردمی راهاندازی و فعالیت خود را در اسفند ۱۴۰۰ آغاز کرد.
کرمینیاز با اشاره به چشمانداز قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، بیان کرد: این قرارگاه با بسیج تمامی امکانات و ظرفیتهای درونی و بیرونی آموزشوپرورش فعالیتهای جهادی محرومیتزدایی آموزشی و تربیتی را به گونهای راهبری میکند که تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانشآموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار باشند و شاخصهای عدالت تربیتی در ابعاد کمی و کیفی با رعایت تفاوتهای فردی جنسیتی فرهنگی و جغرافیایی ارتقاء و بهبود یابد.
وی ادامه داد: همچنین براساس این طرح استعدادهای برتر و درخشان مناطق محروم و کم برخوردار شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند و تربیت مناطق محروم و کم برخوردار از پایداری ثبات و کیفیت قابل قبول برخوردار شده و فاصله آموزشی آنان با مناطق برخوردار کاهش می یابد و تا پایان دولت سیزدهم نرخ بازماندگان از تحصیل ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.
معاون آموزش ابتدایی استان آموزشوپرورش کردستان افزود: اجرای این ماموریت با وظیفه سپاری به معاونتها و سازمانهای درون آموزش و پرورش در چهارچوب شرح وظایف و بسیج امکانات و ظرفیتهای سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی و خیریهها و آحاد مردم انجام میشود.
وی احصا مسائل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان، ارائه گزارش های مستند و تحلیلی به قرارگاه جهادی مرکزی هر سه ماه یکبار را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.
کرمینیاز از تشکیل 8 کارگروه استانی به منظور عملیاتی نمودن مفاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خبرداد و گفت: برنامه هایی که قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آنها را در معاونت ها و سازمانهای مختلف رصد تنظیم گری و تسهیلگری مینماید مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه های سند تحول دولت است.
وی در پایان بر همراهی و همکاری جدی و مستمر کلیه دستگاهها و نهادهای مرتبط با فعالیتهای قرارگاه عدالت تربیتی در سطح استان تأکید کرد و یادآور شد: انتظار میرود یک آموزشگاه در یکی از محلات جامعه هدف( کم برخوردار و محروم) به صورت جهادی توسط اعضای محترم شورای آموزش و پرورش ایجاد شود.
انتهای پیام