طالب محمدی، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از ۳۱ هزار و ۵۳۳ نوآموزی که در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان کردستان شرکت کردند، ۳ هزار و۴۵۱ نفر در مرحله اول آمادگی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، هزار و ۸۳۲ نفر دیرآموز هستند، افزود: هزار و ۳۹۳ نفر بدون مشکل، سه نفر معرفی به بهزیستی، ۱۱نفر ارزیابی سال آینده، ۱۴۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی و ۶۷ نفر هم تاکنون به مرحله تخصصی مراجعه نکردهاند.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی کردستان بیان کرد: دانشآموزان دیرآموز(مرزی) نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند و باید در کلاسهایی حضور داشته باشند که تراکم کمتری دارند تا معلم بیشتر بتواند با آنها تمرین کند.
وی ادامه داد: فراگیرسازی و جایدهی این دانش آموزان در مدارس عادی راهی برای شکوفایی تواناییهای بالقوه آنان است، از این رو باید برنامه ها و تمهیدات خاصی را برای سازگاری تحصیلی آنان رعایت و اجرا کرد.
محمدی با بیان اینکه هوش دانشآموزان دیرآموز معمولاً یک انحراف معیار پایینتر از هوش عادی است، افزود: آگاهسازی اولیا، بهرهمندی ازخدمات مشاورهای، ارائه خدمات ویژه آموزشی و کارآمدی معلمان، خطر حذف شدن این دانشآموزان در جریان آموزشی را کاهش میدهد.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی کردستان با برشمردن پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سالهای تحصیلی بیان کرد: عدم شناسایی به موقع و عدم توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان میتواند سلامت کودکان را به مخاطره انداخته و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.
وی در پایان یادآور شد: نقش آموزشوپرورش در رشد شخصیت دانشآموزان ممتاز است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب میآیند که از تواناییها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارتهای آنها آگاه هستند.
انتهای پیام