استاد درس خارج حوزه علمیه، گفت: برخی افراد با اینکه خوب هستند و دغدغه نسبت به دفاع از دین و عقاید دارند ولی نباید بدون توانایی علمی و کلامی و فنون مناظره و مباحثه وارد این عرصه شوند؛ البته مراد صرفا بحث توانایی علمی نیست بلکه فن مناظره و گفتوگو مهمتر از دانش این کار است.
استاد درس خارج حوزه علمیه، گفت: یک تعبیری خیلی بین ما تکرار میشود و آن اینکه زبان قرآن زبان عام عرف است ولی همیشه اینطور نیست بلکه قرآن مبتکر روش خاص هم هست، خداوند از روشهای رایج مخاطبان بهره گرفته ولی در مواردی خودش روش داده است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر بگوییم اولین نبی، نوح بوده است در این صورت قبل از نوح اصلا کفر معنا ندارد زیرا کفر وقتی معنا دارد که دینی وجود داشته باشد.
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: برخلاف ادعای برخی که صراطهای مستقیم هم امکان وجود دارند، قرآن کریم، صراطهای مستقیم و پلورالیزم دینی را قاطعانه رد میکند و نمیپذیرد.
مفسر قرآن کریم و نهجالبلاغه گفت: من این صحنه را نشان بشر دادم (عالم ذر) تا برخی گرفتار دنیا و استکبار و آمریکا و صهیونیستها نشوند و نگویند ما گرفتار اینها شدیم زیرا در محیط غیراسلامی بودیم؛ ما حجت را بر آنان تمام کردیم تا کسی نگوید ما در کشور شرک و کفر زندگی میکردیم.
مفسر قرآن کریم، با اشاره به تفاوت بین قرائت و تلاوت، گفت: تلاوت اشاره به خواندنی است که مخاطب وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند و قرائت، نوشتهای را با چشمخواندن یا گوشدادن یا تلفظ بر خود و دیگران است.
استاد درس خارج تفسیر حوزه علمیه، گفت: توصیه بنده این است که در هر منبری هر مطلبی بیان نشود؛ چند وقت قبل بنده به حرم حضرت معصومه(س) رفتم و بسیار شلوغ هم بود؛ منبری موارد جواز دروغ را بیان میکرد که از جمله یکی از این موارد دروغ به همسر است؛ به نظر بنده طرح این نوع مسائل در چنین فضایی بدسلیقگی است.
مفسر قرآن و نهجالبلاغه در جلسه درس اخلاق خود گفت: همانطور که امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، زرارهها و هشام بن حکمها و ... را تربیت کردند وجود مقدس حضرت حجت هم، حججی را تربیت میکند؛ اینطور نیست که بیکار نشسته باشند تا ظهور رخ دهد.
مفسر قرآن کریم و نهجالبلاغه گفت: کیفر و عذاب کسی که خدا را نشناسد فراموشی خودش است، پس اگر کسی خدا را شناخت خودش را خواهد شناخت و اگر کسی خودش را نشناخت خدا را هم نمیشناسد؛ فرمود این آیه نقیض آن روایت است.
استاد درس خارج حوزه علمیه، گفت: خداوند فرموده است هر کسی در راه خدا جهاد کند برای خودش منفعت دارد ولی اگر همه بیدین و بد شوند ضربهای به خدا وارد نخواهد شد.