نفرات برتر جشنواره بين‌المللی شعر كردی رضوی معرفی شدند
کد خبر: 1105877
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

نفرات برتر جشنواره بين‌المللی شعر كردی رضوی معرفی شدند

در مراسم اختتاميه جشنواره بين‌المللی شعر كردی رضوی نفرات برتر شركت‌كننده در اين جشنواره معرفی و مورد تجليل قرار گرفتند.


گروه هنر: در مراسم اختتاميه جشنواره بين‌المللی شعر كردی رضوی نفرات برتر شركت‌كننده در اين جشنواره معرفی و مورد تجليل قرار گرفتند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كردستان، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللی شعر كردی رضوی يكشنبه شب، دوم مهرماه با حضور نماينده ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج برگزار شد.


در اين مراسم از 16 نفر از مروجان و خادمان برتر حوزه فرهنگ رضوی كردستان كه در راستای نشر فرهنگ رضوی در كردستان مؤثر بوده‌اند و فعاليت های علمی، پژوهشی و هنری را به انجام رسانده‌اند، تقدير به عمل آمد.


در بخش بين‌الملل نخستين جشنواره شعر كردی رضوی به ترتيب شيخ قادر شيخ اسماعيل از كركوك عراق و علی‌احسان فريدونی از جمهوری اسلامی ايران رتبه‌های برتر را كسب كردند.


در بخش ملی اين جشنواره نيز جايزه مقام اول به‌صورت مشترك به يدالله احمدياری از ديواندره و حبيب‌الله بخشوده از ايلام اهدا شد. سوسن محمدی از سنندج و نسرين بيگی از سرپل ذهاب رتبه دوم مشترك و فكريه سلامت‌روندی از اروميه و شهرام حسن‌زاده از بوكان رتبه سوم مشترك اين بخش را به خود اختصاص دادند.


در رشته دل‌نوشته و قطعات ادبی، هيئت داوران هيچ اثری را شايسته رتبه‌های اول و دوم ندانستند و از آرش زندكريمی، سميه الله‌ويسی و سميه قادری از سنندج به‌صورت مشترك تجليل به عمل آمد.


در آيین اختتاميه اين جشنواره از كيوان بلندهمتان از سنندج، محمد حامدی از بانه و كامبيز ملايی از سنندج به‌عنوان پژوهشگران برتر سيره نبوی و فرهنگ رضوی تقدير به‌عمل آمد. بهروز خيريه، توفيق مرادی و شاهرخ اورامی نيز كسانی بودند كه به‌عنوان نويسندگان و شاعران برجسته اين حوزه از آن‌ها تقدير شد.


در حوزه موسيقی از بهمن حاج امينی و افشين مرادگورانی، در حوزه گرافيك و طراحی از كاوه خداكرمی و در حوزه خوشنويسی نيز از علی‌اشرف زانيار تجليل شد. در حوزه سازمان‌های مردم نهاد از رحمان غريبی، عضو انجمن مهندسان فرهنگی غرب ايران و ميثم عباسپور، مدير كانون فرهنگی ـ هنری زينبيه تجليل شد.


همچنين در اختتاميه اين جشنواره از محمد رضايی، فرماندار دهگلان و مهدی حسام شريعتی، شهردار سنندج نيز به‌عنوان مسئولان برتر در حوزه نشر فرهنگ رضوی تقدير شد.


در اين مراسم با توجه به ارادت ويژه مردم كردستان به ائمه اطهار(ع) و مشاركت صميمانه جمعی از شعرا به نيت 12 امام از 12 نفر از شركت‌كنندگان اين جشنواره نيز كه دارای امتيازهای برتری از نظر هيئت‌داوران بودند مورد تقدير قرار گرفتند.


یادآور می‌شود، به پاس خدمات و آثار ارزنده محمدجواد محبت، شاعر برجسته كرد زبان ايران اسلامی در حوزه فرهنگ‌ رضوی از وی نيز تجليل به‌عمل آمد.

captcha