غرب در پاسخ به بحران معنویت موفق نبوده است
کد خبر: 1337160
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
مسئول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی قم:

غرب در پاسخ به بحران معنویت موفق نبوده است

گروه اندیشه: مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: غرب، بحران معنویت را با معنویت بحران زده پاسخ داده و زمینه گمراهی جوانان و نوجوانان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، عبدالعلی براتی، مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم شب گذشته، 19 آذر در اختتامیه دوره نقد عرفان‌های کاذب که در قم برگزار شد به اهمیت برگزاری جلسات آموزشی و آشناکردن طلاب به ویژه خواهران مبلغه با موضوعات مختلف اشاره کرد و در مورد فعالیت‌های عرفان‌های کاذب توضیح داد.
وی گفت: غرب بحران معنویت را با معنویت بحران زده و ناقص پاسخ داده است و در این زمینه نه تنها موفق نبوده است بلکه موجب گمراهی بیشتر شده است.
براتی به خطرات ناشی از گرایش به این عرفان‌ها اشاره کرد و نزدیک شدن به جوانان و نوجوانان و هدایت محبت آمیز و آگاهانه را شرط اصلی موفقیت در طرد عرفان‌های کاذب دانست.

همچنین حجت‌الاسلام عظیمی، مسؤل دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: گام نخست برای مقاوم‌سازی بنای اعتقادی، شناخت قوی است.

وی ادامه داد: با مشاهده دقت در هستی و زیبایی‌های عالم به عظمت و بی‌نهایت بودن خداوند پی می‌بریم. در این صورت منبع زیبایی‌ها را جست‌وجو می‌کنیم و عظمت و بزرگی و زیبایی خلقت و آفریده‌ها به ما می‌گوید منبع آن چیست.

عظیمی گفت: اگر خداوند به زیبایی علاقه نداشت این همه زیبایی نمی‌آفرید؛ خداوند منبع بی‌نهایت زیبایی و قرآن نقشه رساندن ما به کمال است.

captcha