وحدت میان مسلمان، از ضروریات سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 1360356
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
جمال‌پور:

وحدت میان مسلمان، از ضروریات سبک زندگی اسلامی است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی از ضروریات سبک زندگی اسلامی است، گفت: بر اساس مبانی اعتقادی و باورهای دینی، شکل‌گیری امت واحد از وظایف و مسئولیت‌های همه مسلمانان است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، میکائیل جمال پور، استاد دانشگاه تبریز امروز، 28 دی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آموزه‌ها و تعالیم قرآن و سیره اهل بیت(ع) به خصوص رفتار پیامبر(ص)، وحدت و یکپارچگی از ضروریات سبک زندگی اسلامی بوده و بر اساس مبانی اعتقادی و باورهای دینی، شکل گیری امت واحد از وظایف و مسئولیت‌های همه مسلمانان است.



وی توجه به باورهای قرآنی را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: حرکت به طرف وحدت و پرهیز از تفرقه، از ساختارهای این انقلاب در همه عصرها بوده است.



استاد دانشگاه تبریز به اهمیت وحدت ملت‌ها در طول تاریخ اسلام و دوران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و وحدت را مهمترین عامل پیروزی آن‌ها برشمرد.



جمال‌پور ادامه داد: امت‌های اسلامی با توجه به حضور در همه جای دنیا، از ظرفیت‌های بالایی بر خوردار بوده و می‌توانند در مسئولیت‌های علمی، هنری، فکری و مدیریتی نیز نقش تأثیرگذاری داشته باشند.



وی با بیان اینکه برای تحقق آرمان‌های متعالی اسلام، وحدت و انسجام همه مسلمانان الزامی است، از علمای شیعه و سنی خواست در این راه گام‌های عملی بردارند.



مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور تبریز با اشاره به مجمع‌التقریب آیت‌الله بروجردی و شیخ محمود شلوت دو تن از علمای اهل تشیع و تسنن در دهه 30 و تلاش‌های آنها در ایجاد وحدت بین مسلمانان، بیان کرد: متاسفانه با تلاش‌های استعمارگران و عوامل آن‌ها در کشورهای اسلامی، مسلمانان نتوانستند این راه را به خوبی ادامه دهند.



جمال‌پور با توجه به نام‌گذاری هفته وحدت اظهار کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بار دیگر، منادی ایجاد وحدت بین مسلمانان شد و موج عظیم بیداری اسلامی امروز، ناشی از زحمت‌های ایشان است.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ام‌القری عالم اسلام و پرچمدار وحدت مسلمانان است، تأکید کرد: باید همه طیف‌ها و گروه‌ها در داخل کشور به آیین علمداری این وحدت توجه کرده و زیر نظر تعالیم قرآنی، اسلامی و ولایت حرکت کنند.



عضو سازمان بسیج اساتید استان همچنین با هشدار به اینکه در حال حاضر بدخواهان و استعمار گران به دنبال ایجاد فتنه و شکاف بین امت‌های اسلامی هستند، بر ضرورت ایجاد وحدت فکری، ذهنی، عملی، سیاسی و فرهنگی آن‌ها تأکید کرد.



وی با نگاهی به تحولات مصر و بیداری اسلامی در منطقه، نبود رهبری مقبول، خودباوری نداشتن اخوان‌المسلین به انقلاب و بیداری اسلامی، فراموش کردن اهداف و شعارهای اسلامی، در پازل امریکا و اسرائیل گرفتار شدن و حضور نداشتن همه آحاد ملت و مسلمانان این کشور را، علت تحولات پس از پیروزی مردم مصر برشمرد.

captcha