شب خاطره انقلاب اسلامی در حوزه هنری سمنان برگزار شد
کد خبر: 1373660
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

شب خاطره انقلاب اسلامی در حوزه هنری سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با دهه فجر و به منا‌سبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ‌،‌ مراسم شب خاطره انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان سمنان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، سید عباس دانایی، رئیس حوزه هنری استان سمنان دیشب 20 بهمن در مراسم شب خاطره انقلاب اسلامی در حوزه هنری سمنان ضمن گرامیداشت دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: یکی از اولویت‌های کاری حوزه هنری موضوع انقلاب اسلامی است که در این راستا کتاب عکس «تجسم یک باور» شامل عکس‌های منتشر نشده دوران انقلاب در استان سمنان منتشر شده و همچنین مصاحبه با فعالان انقلاب اسلامی نیز آغاز شده که در آینده به صورت کتاب منتشر خواهد شد .

وی با اشاره به آماده سازی کتاب «سرو سور» شامل خاطرات یکی از مبارزان دوران انقلاب در استان اظهار کرد: مجموعه کتاب‌های انقلاب اسلامی در استان سمنان از سری کتاب‌های دانشنامه فرهنگ و تمدن استان نیز در دست پژوهش و نگارش است .

دانائی تصریح کرد: رمان «ایوار» نوشته محمد اسماعیل حاجی علیان از نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری استان سمنان با موضوع به زیر کشیدن مجسمه شاه در سمنان که به بخش نهایی ششمین جشنواره ملی داستان انقلاب راه یافته نیز از دیگر آثار تولید شده با موضوع انقلاب اسلامی در استان سمنان است .

 شاین ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ، علی شاهورانی ،  قدرت ا... خیاطیان ، نیره قادری و رضا شریفی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی در استان سمنان به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداختند . 

همچنین ، مصطفی ترحمی و نسترن قدرتی دو تن از شاعران پیشکسوت استان سمنان ، سروده‌های خود را در خصوص انقلاب اسلامی قرائت نمودند .

اجرای پرده خوانی انقلاب اسلامی ، پخش کلیپ و برگزاری نمایشگاه عکس های دوران انقلاب در استان سمنان از دیگر برنامه‌های شب خاطره انقلاب اسلامی بود .

captcha