ترویج سبک زندگی اسلامی؛ هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 1379662
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

ترویج سبک زندگی اسلامی؛ هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان سروآباد گفت: گرایش به‌سوی سبک زندگی اسلامی و ترویج آن از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد رضایی، فرماندار سروآباد در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد که به‌مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی روز گذشته، پنجم اسفند در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گرایش به‌سوی سبک زندگی اسلامی و ترویج آن را از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت همراه با تزکیه سبب ایجاد تحول در درون جامعه اسلامی می‌شود.
وی هفته تربیت اسلامی را بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر دانست و افزود: خدمات ارزنده‌ی فعالان عرصه تعلیم و تربیت زمینه‌ساز ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های تربیتی در مدارس و فرهنگ‌سازی تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است.
فرماندارسروآباد با اشاره به اینکه اخلاق و معنویت از مهم‌ترین مشخصه‌های تربیت اسلامی است، اعلام کرد: هدف تربیتی اسلام پرورش روح حقیقت‌جویی و قوه تشخیص در افراد است تا انسان‌های باایمان، باتقوا و نیکوکار تربیت کند و با تشویق آنان به برادری و تعاون با خشونت، فقر و مظاهر آن مبارزه کند.
وی برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید در این شهرستان را فرصتی برای ایجاد انسجام اجتماعی و کمک به نیازمندان جامعه دانست و از تمامی مسئولان ادارات این شهرستان خواست تا با حضوری فعال و شرکت در این جشن الگویی برای سایر شهروندان باشند.

captcha