جهاد دانشگاهی نهادی معتمد برای دستگاه‌های اجرایی است
کد خبر: 1435391
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

جهاد دانشگاهی نهادی معتمد برای دستگاه‌های اجرایی است

گروه اجتماعی: سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر تعامل سازنده بین دستگاه‌ها و این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد معتمد برای دستگاه‌های اجرایی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدقادر قادری، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 12 مرداد در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با وظایف تعریف شده، ظرفیت‌های بالقوه زیادی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد.



وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی هنوز جایگاه واقعی خود را در استان پیدا نکرده، گفت: اگر به کارکرد جهادی و دانشگاهی این نهاد به‌خوبی توجه شود می‌توان شاهد عملکرد ارزنده‌ای در استان باشیم.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تعامل با دستگاه‌های اجرایی را از اولویت‌های فعلی این نهاد عنوان کرد و افزود: در فضای مادی جامعه امروز، نهاد خوداتکایی چون جهاد دانشگاهی برای تسریع در روند فعالیت‌ها، نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی تمامی نهادهاست.



قادری فرارسیدن 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی را یک فرصت مغتنم برای شناساندن بهتر این نهاد انقلابی به جامعه دانست و گفت: معرفی صحیح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با جدیت دنبال می‌شود.



وی از آمادگی جهاد دانشگاهی برای ورود به عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه هیچ محدودیتی برای این نهاد وجود ندارد.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ارائه آموزش‌های کاربردی با اعطای مدرک معتبر، انجام پژوهش‌های بنیادین بر اساس داده‌های صحیح و اجرای برنامه‌های متناسب با فرهنگ ملی و مذهبی کشور را از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: در این مسیر برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم، مصمم، به‌سوی آینده‌ای روشن در حال حرکت هستیم.



قادری یادآور شد: جهاد دانشگاهی یک نهاد مورد اعتماد میان دستگاه‌های اجرایی است، وجود دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا در جهاد دانشگاهی، یک مزیت بزرگ اطلاع‌رسانی سریع و صریح برای خراسان جنوبی محسوب می‌شود که می‌تواند برای سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار مفید باشد.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا و ایسنا در راستای رسالت خود، ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری را همواره در برنامه‌های جاری دنبال می‌کند، عنوان کرد: از آنجا که فرهنگ شهادت یک فرهنگ دست‌نخورده و بکر است، تقویت این فرهنگ برای ارتقای روحیه ایثارگری جامعه یک اصل بی‌بدیل است.



جهاد دانشگاهی امروز در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد



حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز بر فراهم‌سازی زمینه شناخت جامعه از جهاد دانشگاهی تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی امروز در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد؛ لذا باید معرفی کامل‌تری از اقدامات و برنام‌ های این نهاد صورت گیرد.



وی بر جلب اعتماد مردم به خدمات ارائه شده از سوی نهادهای مختلف تأکید کرد و گفت: زمانی که مردم نسبت به خدمات یک نهاد اعتماد داشته باشند قطعاً برای استفاده از خدمات، اقبال بیشتری نشان می‌دهند.



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بسیج تمامی بخش‌ها را در توجه به ارزش والای فرهنگ شهادت و ایثارگری لازم دانست و گفت: در این خصوص برنامه‌هایی چون بزرگداشت روز شهدا و روز جانباز با هماهنگی نهادها و دستگاه‌ها انجام گرفته است.



معصومی خواستار توجه ویژه خبرگزاری ایکنا و ایسنا در بحث اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه فرهنگ شهادت و ایثارگری شد.

captcha