خبرنگاران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند
کد خبر: 1437363
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
عباسعلی صفایی:

خبرنگاران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: فرماندار شیروان در آئین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان گفت: خبرنگاران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عباسعلی صفائی، فرماندار شهرستان شیروان در آئین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، گفت: خبرنگاران بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند و به‌صورت دوسویه اخبار را انتقال می‌دهند و امید به آینده را در جامعه زنده کرده و تأثیرگذار در زندگی هستند و با حضور خبرنگاران، جامعه با آگاهی کامل به سمت اهداف عالی حرکت می‌کند.

وی افزود: مبحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی باید در بین آحاد جامعه رواج داده شود و اگر ساعات مطالعه افزایش پیدا کند، جامعه با مسئولان همراه خواهد شد.

صفایی گفت: خبر استرس فکری و جسمی برای خبرنگار دارد و خبرنگار باید در راستای توسعه کشور که توسط شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای تهدید می‌شود همراهی کند و مسائل مثبت را به تمام سطح جامعه منتقل کرده و با تمام ناهنجاری‌ها و دام‌های دشمنان مقابله کند.

فرماندار شیروان بیان کرد: خبرنگاری حرفه بسیار حساسی است که اگر عشق به این حرفه نباشد، یک روز هم نمی‌توان دوام آورد و هنر خبرنگار این است که تمام اخبار را به‌صورت جذاب و قابل درک و فهم و با ظرافت و طبع هنری به مردم انتقال داده تا خبر برای همه عمومیت داشته باشد و به‌عنوان نمونه اگر در بحث خشکسالی همراهی خبرنگاران با مردم نبود برای ما مسئولان رفع این معزل بسیار مشکل بود.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده و دلسوزانه بسیار کارساز است، گفت: خبرنگاران چشم بینا و عضو فعال جامعه هستند و باید مسائل و مشکلات را با انتقادات منصفانه بیان کرده و خسارت‌های سهل‌انگارانه مسئولان را گوشزد کنند و جلوی آن خسارت را بگیرند و از تمام خبرنگاران انتظار می‌رود وظیفه خود را که در جهت رشد و توسعه کشور است به دور از حاشیه‌سازی‌ها انجام دهند.

captcha