جهاد دانشگاهی، مجری توانمند امور پژوهشی و آموزشی دستگاه‌های اجرایی است
کد خبر: 1438173
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

جهاد دانشگاهی، مجری توانمند امور پژوهشی و آموزشی دستگاه‌های اجرایی است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی به توان پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت می‌توانند برای انجام اولویت‌های پژوهشی سالانه خود بهره‌مند شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، غلامرضا سلیمانیان، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی امروز، 20 مرداد در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ضمن اعلام آمادگی برای تقویت بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی گفت: در این راستا، تعاملات آموزشی و استفاده از توان پژوهشی جهاد دانشگاهی برای دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.



وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزش کارکنان دولت در استان گفت: جهاد دانشگاهی با توانمندی‌های موجود می‌تواند به صورت شایسته عهده‌دار این امر شود.



مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی در ادامه به توان پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت می‌توانند برای انجام اولویت‌های پژوهشی سالانه خود بهره‌مند شود.



سلیمانیان جذب اساتید و نیروهای توانمند را یک مزیت در جهاد دانشگاهی برشمرد و یادآور شد: بی‌شک این امر، خدمت شایسته‌ای در راستای تقویت مباحث آموزشی و پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.



وی با تأکید بر هزینه‌کرد صحیح اعتبارات پژوهشی و آموزشی ادارات گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از توانمندی‌های خود نیازهای پژوهشی و آموزشی دستگاه‌های اجرایی را به شکل مطلوب رفع کند.



مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی در پایان برای تقویت بیش از پیش ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در سطح استان قول مساعد داد.



مدیران دستگاه‌های اجرایی، جهاد دانشگاهی را از خود بدانند



محمدقادر قادری، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار به قابلیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: برای نمود بیشتر این قابلیت‌ها نیازمند تعامل مؤثر با دستگاه‌های اجرایی هستیم.



وی اظهار کرد: بی‌شک با معرفی جایگاه جهاد دانشگاهی به مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان چهره استان را متحول کرد.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، نگرش مثبت مدیران دستگاه‌های اجرایی به ظرفیت‌های موجود در این نهاد را لازمه شروع یک حرکت بزرگ دانست و افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های عظیم جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با تمام توان آماده تعامل سازنده با ارگان‌های مختلف در سطح استان هستیم.



قادری تأکید کرد: از آنجا که زمینه‌ مساعد برای گسترش فعالیت‌های موجود و انجام امور زیربنایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد نیاز است که مدیران دستگاه‌های اجرایی، جهاد دانشگاهی را یک نهاد نزدیک به خود بدانند.



وی ایجاد ارتباط مؤثر با جامعه و دانشگاه در حوزه مسائل فرهنگی را از کارکردهای جهاد دانشگاهی معرفی کرد و گفت: همچنین در زمینه مسائل فنی نیز، این نهاد، عامل پیوند دانشگاه با صنعت است.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از آمادگی این نهاد برای شناسایی نخبگان خبر داد و گفت: جذب نیروهای توانمند برای امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را در تحقق اهداف مدنظر بیش از پیش یاری رساند.

captcha