تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی، کمک به حفظ بیت‌المال است
کد خبر: 1451481
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور:

تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی، کمک به حفظ بیت‌المال است

گروه سیاسی: هر دستگاه اجرایی برای هدف مشخصی تشکیل شده است که معمولاً توسعه و پیشرفت کشور و رفاه مردم در قالب این اهداف پیش‌بینی شده، لذا کمک به تحققق اهداف یک سازمان، کمک به حفظ بیت‌المال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، امین‌حسین رحیمی، رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور روز گذشته، 28 شهریور در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهارکرد: تعامل مدیران با یکدیگر نمونه بارز مدیریت جهادی است که در سال جاری رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر آن داشتند، زیرا با تعامل دو سویه می‌توان به خوبی ضعف‌ها را شناسایی کرده و بر مشکلات فائق آمد.
وی افزود: با نظارت الکترونیک می‌توان علاوه بر افزایش سرعت عمل در جمع‌آوری اطلاعات مالی دستگاه‌های اجرایی، در شفاف‌سازی هزینه‌ها نیز اقدام مؤثری انجام داد.
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از تخلفات اداری به دلیل بی‌اطلاعی مدیران از قوانین و مقررات اتفاق می‌افتد که این امر به هیچ عنوان شایسته نظام اداری کشور نیست لذا با هدف آشنایی مدیران، کارشناسان و ذی‌حسابان دوره‌های آموزشی برگزار شده است.
رحیمی تأکید کرد: هر دستگاه اجرایی برای هدف مشخصی تشکیل شده است که معمولاً توسعه و پیشرفت  کشور و رفاه مردم در قالب این اهداف پیش‌بینی شده، لذا کمک به تحققق اهداف یک سازمان، کمک به حفظ بیت‌المال است.

مدیران کارآمد مصداق بیت‌المال هستند
وی ابراز کرد: مدیران کارآمد مصداق بیت‌المال هستند زیرا برای به ثمر رسیدن آنها ازهزینه‌های کشور صرف شده و نباید به آسانی آنها را از دست داد.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: یکی از تعابیر زیبایی که امام خمینی(ره) در مورد دفاع مقدس داشتند این است که آن را قطعه ارزشمند و تاریخی کشور عنوان کرده‌اند، زیرا به برکت همین دوران و ایستادگی مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که شاهد اقتدار امروز ایران اسلامی در جهان هستیم.
وی افزود: از جمله پیامدهای جنگ تحمیلی می‌توان به شناختن دوست و دشمن واقعی کشور، شکستن ابهت دشمن و همچنین معرفی چهره واقعی ایران اسلامی به جهانیان را نام برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: دشمن بارها از طریق اعمال تحریم‌های گوناگون سعی در فلج کردن این کشور داشت ولی با مقاومت ملت ایران، همیشه این نقشه‌ها با شکست روبرو شده‌اند.
نماینده ولی فقیه دراستان زنجان عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید با جدیت در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری ویژه‌برنامه‌های آن مشارکت داشته باشند.
جمشید انصاری، استاندار زنجان در ادامه این جلسه، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده برای گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: از مدیران دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود تا نهایت همکاری را با دستگاه‌های متولی گرامیداشت این هفته داشته باشند.

لزوم بهره‌گیری از فعالیت‌های جهادی و مدیریتی دفاع مقدس برای تحقق نام سال
وی افزود: بهره‌گیری از فعالیت‌های جهادی و مدیریتی هشت سال دفاع مقدس برای تحقق شعار امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ضروری است و با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری برنامه‌های پاسداشت هشت سال ایثار و مقاومت در شأن رزمندگان و ایثارگران اجرا خواهد شد.
انصاری به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید تعامل مناسبی برای در اختیار گذاشتن امکانات خود به دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اداره‌کل ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند.
در ادامه این جلسه، محمد اسماعیلی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تحصیل افرادی که خط خود را از فتنه‌گران جدا نکرده‌اند نباید در برنامه‌های بازگشایی مدارس به ویژه دانشگاه‌ها حضور یافته و مورد تشویق و تمجید قرار گیرند.

فساد اداری یکی از دلایل ضربه زدن به اعتماد عمومی است
محسن علیمردانی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: فرهنگ پیشگیری در کشور هنوز به خوبی نهادینه نشده و این معضل در همه بخش‌ها از جمله سلامت و فساد اداری هم قابل مشاهده است.
وی افزود: فساد اداری یکی از دلایل ضربه زدن به اعتماد عمومی است که شفاف‌سازی در امور یکی از راه‌های مقابله با این امر است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز کرد: عدم تخصیص به موقع بودجه برای استان سردسیری مانند زنجان مشکل‌آفرین است که عدم توجه به این مسئله همواره خسارت‌هایی به دنبال داشته است.

captcha