نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد
کد خبر: 1461309
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

گروه هنر: مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز، ۲۶ مهرماه با حضور مسئولان، هنرمندان و مردم هنر دوست مریوان در پارک شانو این شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه‌های نمایشی و مردم هنر دوست مریوان امروز، 26 مهرماه در پارک شانو(تئاتر) این شهر برگزار شد.
فاتح بادپروا، دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره از تاریخ 25 مهر تا 30 مهرماه سال جاری در 10 مکان اصلی و داخل شهر، دریاچه زریوار، تعدادی از مدارس مشخص شده داخل شهر، محوطه دانشگاه‌های پیام نور و آزاد، پادگان شهید عبادت، محوطه شهرهای کانی دینار و برده رشه و تعدادی از روستاهای مریوان برگزار خواهد شد.
وی افزود: 178 اثر برای شرکت در بخش مسابقه ایران و 46 اثر برای شرکت در بخش آیینی از 25 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
بادپروا عنوان کرد: استان تهران 62 اثر، کردستان 47، خوزستان 16و البرز با 16 اثر بیشترین تعداد آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین از شهرهای کردستان نیز شهر سقز 20 اثر، مریوان 16، سنندج 9 و قروه دو اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال کرده اند.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه در این مراسم از پارک شانو(تئاتر) و تندیس تئاتر پرده‌برداری می‌شود، بیان کرد: آثاری از کشورهای لهستان، اسپانیا، آذربایجان، ارمنستان، کردستان عراق، صربستان، پرتقال و تاجیکستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه رنگ تعیین شده برای این جشنواره رنگ آبی است، تصریح کرد: داوران بازبین این جشنواره مهرداد رایانی، شیرین بزرگمهر و مختار محمدی هستند.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، از کشورهای آذربایجان و ارمنستان دو گروه و همچنین کردستان عراق انتخاب شده است.
وی همچنین در رابطه با بخش پژوهشی جشنواره افزود: در بخش پژوهشی نیز از میان آثار پژوهشی ارسالی به دبیرخانه جشنواره، از طرف هیات داوران بازبین شش مقاله برتر انتخاب و در کتاب جشنواره به چاپ می رسد.
بادپروا با اشاره به اینکه پس از بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط داوران بازبین 23 اثر به بخش مسابقه آزاد و پنج اثر به بخش آیینی راه یافتند، یادآور شد: داوران اصلی این جشنواره خسرو سینا، حمیدرضا نعیمی و رضا حامدی‌خواه می‌باشند.

captcha