جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مطالبه جدی مردم است
کد خبر: 1461488
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
مدیرکل ارشاد کردستان:

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مطالبه جدی مردم است

گروه هنر: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است و از تمامی نقاط ایران برای حضور در جشنواره علاقمندانه حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 27 مهرماه در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: مردم یکی از اضلاع سه گانه تئاتر هستند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است و از تمامی نقاط ایران برای حضور در جشنواره علاقمندانه حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان نهادینه شده است، عنوان کرد: مریوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور است.

وی اعلام کرد: در هیچ جای دیگری از ایران پارک تئاتر وجود ندارد در صورتی که در مریوان پارکی مختص به تئاتر وجود دارد و این مسئله نشان دهنده اهمیت این مسئله در این شهر است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به کیفیت بالای آثار ارسالی امسال بیان کرد: امسال جشنواره در مکان‌های مختلف و حتی در روستاها نیز برگزار می‌شود. هنرمندان نیز از این مسئله استقبال بسیار خوبی به عمل آورده و شور و اشتیاق خاصی نیز در مردم شهر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: امسال یکی از بخش‌های جدیدی که به این جشنواره اضافه شده بخش پژوهشی است که دو اثر در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و شش اثر پژوهشی نیز در کتاب جشنواره چاپ می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به بخش مرور این جشنواره و شرکت دو اثر در حوزه دفاع مقدس، ادامه داد: همچنین بخش کودک و نوجوان نیز یکی از اولویت‌ها برای سیاستگذاران فرهنگی است.

وی با اشاره به ارسال آثاری از کشورهای ازبکستان، آذربایجان، کردستان عراق، ارمنستان و هلند در این جشنواره بیان کرد: تعداد محدودی از این آثار برای شرکت در جشنواره پذیرفته شدند، اما سهم خود استان کردستان، سهم ویژه‌ای بود و پنج اثر از استان کردستان در جشنواره شرکت کردند.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره به صورت هیئت امنایی در سال‌های آینده، ذکر کرد: جشنواره را در سال آینده به شورای شهر و مردم واگذار می‌کینم و ما صرفا حمایت‌کننده مالی خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کار احداث پارک شانو سال گذشته در هشتمین جشنواره ئتاتر خیابانی مریوان آغاز شده بود، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش و دلسوزی مسئولان این پارک امسال در نهمین دوره جشنواره به بهره‌برداری رسید.

captcha