روایتی از زندگی و حیات پس از مرگ در چهارمین روز جشنواره مریوان
کد خبر: 1462420
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

روایتی از زندگی و حیات پس از مرگ در چهارمین روز جشنواره مریوان

گروه: نمایش خیابانی «فریاد» با روایتی از حیات پس از مرگ، امروز در جشنواره بین‌المللی مریوان اجرا خواهد شد.

امیرحسین شفیعی، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «فریاد»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: نمایش «فریاد» روایتی در مورد زندگی و حیات پس از مرگ است؛ دو شخصیت این نمایش یکی با زندگی در این دنیا و دیگری با زندگی در دنیای پس از مرگ سفری هدفمند را آغاز می‌کنند.
وی ادامه داد: به هر حال زندگی و مرگ به عنوان دو بعد حقیقی یک انسان شناخته شده‌اند اما همانطور که زندگی پس از مرگ یک حقیقت محتوم برای هر انسانی است، ابنای بشر حق حیات در این دنیا را دارند و سلب کردن زندگی در این دنیا گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.
این کارگردان تئاتر خیابانی تصریح کرد: در این نمایش به جنگ‌های خان‌ومان‌سوز گذشته و آنچه به کشتار جمعی و نسل‌کشی در نقاط گوناگون دنیا در حال وقوع است، اشاره شده است که در پی آن حق حیات از انسان‌های بی‌گناه تنها به دلیل زیاده‌خواهی عده و گروهی سلب می‌شود.
شفیعی در ادامه گفت: به طور قطع زندگی پس از مرگ یک انسان بی‌گناه و مظلوم با انسانی که حیات دنیوی خود را به ظلم و ستم و پایمال کردن حقوق بشر صرف کرده است اما او نیز در سرنوشت مرگ با انسان مظلوم موضعی برابر دارد، یکی نیست که سعی داریم در این نمایش به این تفاوت فاحش میان فرد مظلوم و فرد ظالم هم در حیات دنیوی و هم در حیان اخروی بپردازیم.
یادآور می‌شود، نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» فردا چهارشنبه 30 مهر به کار خود پایان خواهد داد.

captcha