امر به معروف و نهی از منکر تأمین‌کننده‌ آسایش جامعه است
کد خبر: 1476506
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

امر به معروف و نهی از منکر تأمین‌کننده‌ آسایش جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر مریوان تندرستی و امنیت و آسایش را دو نعمت بزرگی دانست و گفت: این دو مهم در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تحقق می‌یابد و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به منظور ارتقای سطح فکری و بینش اسلامی دانشجویان اولین گفتمان دینی دانشجویی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با حضور استاد حاج ماموستا مصطفی شیرزادی امروز، دوم آذرماه در محل این دانشگاه برگزارشد.
در این دوره از گفتمان‌ها ماموستا شیرزادی، امام جمعه شهر مریوان در ابتدای بیانات خود به تأثیر ارزش‌های دینی و اجتماعی در زندگی پرداخت و افزود: خداوند همه ما را با ارزش خلق کرده است و این ما هستیم که با رفتار نادرست و هنجار‌شکنی‌های اجتماعی ارزش واقعی خود را از دست می دهیم.
وی احترام به همدیگر، مهر‌ورزی، احسان و نیکوکاری، راستگویی، رعایت حقوق همدیگر، رعایت قوانی و مقررات اجتماعی، توجه به شعائر دینی و عبادات و به‌جا آوردن صله رحم و رعایت نظم و انضباط را از ارزش‌های خوب ذکر کرد.
ماموستا شیرزادی با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی و بزرگان دین اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر از شئون پیامبری و حقوق متقابل مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه امروز اجتماع ما نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است البته از راه وروش قانونی، افزود: در این مسیر هرچه ارزش ها تبلیغ شود جزئی از امر به معروف به‌شمار می‌رود.
امام جمعه شهرمریوان تندرستی و امنیت و آسایش را دو نعمت بزرگی دانست و بیان کرد: این دو مهم در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تحقق می‌یابد و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست.
وی اجتماع را به مثابه یک ساختمان دانست و افزود: اگر خانه آدمی روزی یک بار تمییز نشود گرد و خاک تمام آن خانه را فرا‌می‌گیرد و امر به معروف برای اجتماع هم همین طور است و اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود جامعه ما پر از آلودگی‌های مختلف می‌شود.
ماموستا شیرزادی در ادامه بیانات خود به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: آمر و ناهی، باید معروف و منکر را بشناسد و یقین داشته باشد که امر و نهی او تأثیر دارد.

captcha