طلبگی ادامه راه پيامبران است
کد خبر: 1508820
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳
در همايش طليعه ظهور عنوان شد:

طلبگی ادامه راه پيامبران است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمين حسن عرفان، استاد حوزه علميه قم طلبگی را دعوت به بندگی خدا و ادامه راه پيامبران خواند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين «حسن عرفان» در جمع طلاب جديدالورود حوزه‌های علميه خواهران گفت: مسير طلبگی پرفراز و نشيب است و طلاب جديدالورود بايد خود را با انواع سختی‌ها و مشكلات آماده كنند.
وی داشتن ظرفيت تعريف و تمجيد ديگران، تحمل سختی‌ها و مشكلات فراروی و آمادگی برای مواجهه با انواع پرخاش‌ها، جسارت‌ها و تمسخر ديگران را از بايسته‌های طلبگی ذكر كرد و گفت: ايستادگی در برابر سنت‌ها و فرهنگ‌های غلط جامعه كار ساده‌ای نيست و هيچ پيامبری مبعوث نشد، مگر اين‌كه گروهی او را مسخره و به وی جسارت كردند.
اين استاد حوزه علميه قم، بر تهذيب نفس طلاب تأكيد كرد و افزود: اگر درون خود را آراسته نكنيم نه تنها سودمندی خود را در جامعه از دست می‌دهيم بلكه منشای بسياری از مفاسد و جرايم خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن عرفان، خودبزرگ‌بينی، غرور و حسد را از آفات طلبگی دانست و گفت: تواضع و فروتنی از بارزترين ويژگی‌های علمای شيعه در طول تاريخ بوده است.
captcha