4 اثر از استان كردستان به جشنواره سراسری «ترنج» راه يافت
کد خبر: 1893398
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰

4 اثر از استان كردستان به جشنواره سراسری «ترنج» راه يافت

گروه فرهنگ و هنر: از مجموع هفت اثر هنری ارسال شده به دومين جشنواره هنرهای تجسمی «ترنج» چهار اثر از استان كردستان به مرحله كشوری جشنواره «ترنج» راه يافت.

«كامل گلباغی»، مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر امور مساجد استان كردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، با اعلام اين مطلب گفت: دومين جشنواره هنرهای تجسمی «ترنج» تا پايان اسفندماه جاری در استان خوزستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نقش به‌سزای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری ويژه اعضای كانون‌های مساجد در تشويق جوانان به امور دين و اسلامی، اظهار كرد: جوانان با حضور در كانون‌های مساجد در جوار مسجد و انجام كار هنری در حقيقت در فضای مسجد و علوم اسلامی قرار می‌گيرند.
گلباغی افزود: سازگاری آموزه‌های هنری با مفاهيم دينی، شناسايی و جذب جوانان علاقه‌مند و آشناسازی آنان با فرهنگ اسلامی و ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌های مساجد است.
وی اعلام كرد: از استان كردستان هفت تابلو در رشته‌های خوشنويسی و نقاشی برای شركت در جشنواره هنرهای تجسمی استان خوزستان با عنوان ترنج ارسال شد كه پس از داوری آثار رسيده به دبيرخانه 4 اثر برای شركت در مرحله كشوری برگزيده شد.
مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر امور مساجد استان كردستان با اشاره به نفرات برگزيده اين جشنواره تصريح كرد: اين آثار متعلق به «كامران مكاری» و «فريده محمدی»، «سارا محمدی» و «سارا محمودی» در رشته خوشنويسی قرآنی است.
وی با اشاره به اينكه «فريده محمدی» نفر برگزيده هنرهای تجسمی سال گذشته استان اصفهان است، بيان كرد: وی به همراه 60 فراگير ديگر زير نظر استاد «علی اشرف‌زانيار» از خوشنويسان بزرگ كشور آموزش خوشنويسی می‌بينند.
گلباغی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های جوان و مسجد ادامه داد: امسال جشنواره‌های جوان و مسجد برای پنجمين سال در رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شوند.
وی يادآور شد: اعضای كانون‌های مساجد استان كردستان در جشنواره‌های مختلف هنری حضور يافتند و همواره شاهد درخشش آنان در تمامی عرصه‌ها بوديم كه فيلم كوتاه «همدلان» به كارگردانی «سيدمرتضی فاتحی»، از كانون شهيد باكری بيجار در جشنواره «حضور» به عنوان گروه برتر شناخته شد و تنديس جشنواره را از آن خود كرد.
captcha