تلاوت قرآن، انسان را برای تحمل سختی های دنيا آماده می سازد
کد خبر: 1929621
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱

تلاوت قرآن، انسان را برای تحمل سختی های دنيا آماده می سازد

گروه فعاليت های قرآنی: تلاوت قرآن ثبات و توان جان و روح را مستحكم می‌كند و انسان را برای تحمل سختی‌ها و مشكلات دنيوی آماده می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين«فدايی» از محققان قرآنی پنجم خردادماه در سومين همايش كارشناسان و دبيران فعاليت‌های قرآن وعترت دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور در جمكران با بيان اين مطلب تصريح كرد: سعی و تلاشی كه انسان در زندگی انجام می‌دهد بايد از اثرگذاری ويژه و مطلوبی برخوردار باشد.
وی با اشاره به تلاش‌های قرآنی كه برای ارتقا جايگاه اين كتاب الهی در جامعه صورت می‌پذيرد تاكيدكرد: اقدامات ما بايد به سمتی باشد كه از اين حكمت آسمانی بهترين بهره برداری را داشته باشيم.
حجت‌الاسلام فدايی با اشاره به آيت و روايات مبنی بر شرايط ظهور حضرت حجت(عج)يادآوری كرد: بايد در كنار دعای ظهور و فرج صاحب امر(عج) بايد ظرفيت تحمل حكومت ايشان را در خود ايجاد كنيم.
اين پژوهشگر قرآنی با بيان اينكه انس با قرآن تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها را كاهش می‌دهد افزود: تلاوت قرآن ثبات و توان جان و روح را مستحكم می‌كند و انسان را برای تحمل سختی‌ها و مشكلات دنيوی آماده می‌سازد.
حجت‌الاسلام فدايی با اشاره به كيفيت برقراری ارتباط با قرآن كريم در عصر حاضر يادآور شد: حالت احساس ما به قرآن بايد حالت احساس و نياز ما به ايمان باشد و بايد بتوانيم به خوبی از قرآن بهرمند شويم.
وی تصريح كرد: ما بايد احساس نياز عميق و فراوان به قرآن داشته باشيم و سعی كنيم اين احساس را در خود ايجاد كرده و در مرحله بعدی به ديگران انتقال دهيم.
اين پژوهشگر قرآنی با بيان اينكه قرآن به مثابه يك داروخانه است اظهاركرد: در روايات حقيقت قرآن همانند يك داروخانه معنوی بيان شده است كه هر آيه آن دارويی مخصوص يك روحيه است.
فدايی گفت: متاسفانه ارتباط ما با قرآن ارتباط شفابخش و درمانی نيست و صرفا ارتباط به دليل مسائل و كارهای علمی و تحقيقی است ما بايد بتوانيم از هدايت قرآن استفاده كنيم.
وی تصريح كرد: اگر مشتاق اين امر هستيم كه هنگام تلاوت قرآن همچون بزرگان دينی احساس نزول آيات الهی را بر دل و جان درك كنيم بايد از هدايت و شفابخشی قرآن بهرمند شويم.
captcha