احداث خانه‌های عالم روستايی مورد توجه مسئولان قرار گيرد
کد خبر: 1935307
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

احداث خانه‌های عالم روستايی مورد توجه مسئولان قرار گيرد

گروه سياسی و اجتماعی: احداث خانه‌های عالم در كنار مساجد روستايی و استقرار روحانی در آن ضروری است كه نياز به حمايت و توجه بيشتر مسئولان دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كرمانشاه، حجت‌‌‌الاسلام «اسماعيل قبادی»، رييس اداره كل تبليغات اسلامی استان كرمانشاه 15 خردادماه سال 89 در ديدار با «صمد فدايی» نماينده مردم شهرستان سنقر و كليايی در مجلس شورای اسلامی در محل اداره تبليغات اسلامی كرمانشاه با تشريح نيازهای تبليغی و فرهنگی اين شهرستان بر لزوم توجه بيشتر به مناطق روستايی و محروم اين شهرستان در انجام امور تبليغی تأكيد كرد و گفت: احداث خانه عالم در كنار مساجد روستايی و استقرار روحانی در آن ضروری است كه نياز به حمايت و توجه بيشتر مسئولان دارد.
وی با بيان اهميت حضور روحانيون مستقر در مناطق محروم و روستايی افزود: وضعيت خانه‌های عالم در بعضی از شهرستان‌های استان مطلوب نيست و نياز به توجه جدی مسئولان دارد.
رييس اداره كل تبليغات اسلامی استان كرمانشاه خواستار توجه هرچه بيشتر نمايندگان مجلس شورای اسلامی درباره تخصيص اعتبارات بيشتر به حوزه فرهنگی شد.
در ادامه اين ديدار «صمد فدايی» نماينده مردم شهرستان سنقر و كليايی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی وضعيت فرهنگی و تبليغی حوزه انتخابيه خود را مطلوب ارزيابی كرد و گفت: مردم سنقروكليايی از سابقه تدين ديرينه‌ای برخوردارند و اين شهرستان يكی از شهرستان‌های برتر در حوزه فرهنگی و دينی در سطح استان است.
وی افزود: مردم اين ديار از ديرباز با روحانيت مأنوس بوده‌اند و در زمان‌های بسيار دور خود مردم با امكانات ابتدايی از نجف اشرف روحانی دعوت می‌كردند و برای چند ماه از روحانی پذيرايی كرده و روحانی نيز به تبليغ دين مبين اسلام و بيان احكام شرعی می‌پرداخت.
حجت‌الاسلام فدايی در ادامه تصريح كرد: اكثر روستاهای سنقروكليايی دارای مسجد هستند و لازم و ضروری است در كنار هر مسجدی يك باب خانه عالم احداث شود تا مبلغ دينی اعزامی به راحتی بتواند به برنامه‌های تبليغی خود بپردازد.
captcha