نخستين جلد قرآن به خط نستعليق در اروميه رونمايی می‌شود
کد خبر: 2185552
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰

نخستين جلد قرآن به خط نستعليق در اروميه رونمايی می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی از رونمايی نخستين جلد قرآن كريم به خط نستعليق در اروميه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، حجت‌الاسلام و‌المسلمين «محمدباقر كريمی»، مدير فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان غربی، عصر روز يكشنبه، 20 شهريورماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربايجان غربی، با اعلام اين خبر گفت: اين نسخه از قرآن كريم توسط حجت‌الاسلام «قلی زاده» به رشته تحرير در آمده است و به زودی در اروميه منتشر می‌شود.
وی افزود: تعداد 1000 جلد از اين كتاب مقدس با همكاری انجمن هنرمندان و اداره كل ارشاد اسلامی آذربايجان غربی خريداری شده تا ميان اصحاب فرهنگ استان پخش شود.
كريمی اضافه كرد: اين كتاب به عنوان اولين قرآن كريم به خط نستعليق در جهان است كه به عنوان اثر فاخر استان ثبت شده است و اميد است روزنه‌ای برای تلاش بيشتر جوانان و ساير فعالان عرصه تحرير قرآن كريم برای انتشار آثار فاخر در اين عرصه باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته اين اداره كل در حوزه ترويج فرهنگ كتابخوانی در استان، گفت: در حال حاضر 24 كتابخانه دائمی و 57 كتابخانه باز در مساجد و اماكن زيارتی استان وجود دارد.
اين مسئول در ادامه خاطر نشان كرد: از اقدامات برجسته اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی در راستای توسعه و ترويج فرهنگ كتابخوانی در استان می‌توان به برگزاری نمايشگاه‌های كتاب در شهرستان‌های مختلف اشاره كرد كه با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
كريمی در پايان گفت: نمايشگاه كشوری كتاب از 15 تا 21 مهرماه سالجاری در محل دائمی نمايشگاه‌های آذربايجان غربی برگزار می‌شود كه در اين نمايشگاه حدود 400 ناشر برجسته كشوری حشور دارند و محصولات خود را عرضه خواهند كرد.
وی افزود: كتابخانه‌های باز معمولا در شبستان مساجد برپا شده و مردم از كتب موجود در آن‌ها استفاده می‌كنند.
كريمی در ادامه با اشاره به تعداد كتب موجود در كتابخانه‌های سطح استان، بيان كرد: حدود 91 هزار و 283 جلد كتاب در كتابخانه‌های آذربايجان غربی موجود است كه مورد استفاده علاقمندان و محققان قرار می‌گيرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی در پايان ابراز كرد: ايجاد قفسه‌هايی برای ارائه كتاب در اتوبوس‌های بين شهری و همچنين آژانس‌های تاكسی تلفنی از برنامه‌هايی كه در آينده‌ای نزديك در اروميه و ساير شهرستان‌های آذربايجان غربی اجرا می‌شود.
captcha