فيلم «چراغی كه به مسجد رواست» در كامياران توليد می‌شود
کد خبر: 2208004
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

فيلم «چراغی كه به مسجد رواست» در كامياران توليد می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: فيلم داستانی «چراغی كه به مسجد رواست»، به كارگردانی، نويسندگی، تصويربرداری «شجر نافعی»، دومين فيلم بلند داستانی در روستای يمينان كامياران توليد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، به نقل از سايت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «شجر نافعی»، گفت: اين فيلم 65 دقيقه‌ای با فرمت ويديويی اچ دی دارای ساختار كلاسيك و روايت سه پرده‌ای و با خطوط داستانی متنوع است كه برای مخاطب وسيع و طيف گسترده مردم ساخته شده است.
وی اظهار كرد: داستان اين فيلم درباره مسائل و مشكلات مردم يكی از روستاهای استان است كه به علت نبود امكانات و به‌خصوص فرسوده بودن بافت مسجد روستا، ماموستای روستا را به مجبور كردند تا به وظيفه شرعی خود در راستای رفع اين مشكلات عمل كند كه در اين راه مسائل و اتفاقات عديده‌ای برای او پيش می‌آيد.
نافعی بيان كرد: بيش از پنج سال است كه مردم فرهنگ‌دوست سنندج از داشتن نعمت سينما محروم مانده‌اند اما اين فيلم برای نمايش عمومی ساخته شده و به‌دنبال حضور در طيف جشنواره‌هايی نيست كه محتوای كار را فدای سلايق كرده‌اند.
در اين فيلم «جلال جوادی»، «عبدالله قلعه شيخانی»، «فواد قادری»، «سجاد ميری» و جمعی از اهالی روستای يمينان كامياران به عنوان بازيگر حضور دارند و «جلال مرادی»، صدابرداری و «آرش الله ويسی»، دستياری كارگردان فيلم را برعهده دارند.
captcha