برگزاری همايش استانی «حجاب و عفاف» در دامغان
کد خبر: 2229815
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

برگزاری همايش استانی «حجاب و عفاف» در دامغان

گروه سياسی و اجتماعی: همايش استانی حجاب و عفاف در جمع اعضای بسيج جامعه پزشكی، پنجم آذرماه در سالن منوچهری ارشاد شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «محسن فدايی»، مدرس حوزه و دانشگاه مشهد پنجم آذرماه، در همايش استانی حجاب و عفاف، گفت: فرق انسان با ديگر موجودات، حق انتخاب است، حجاب حق انتخاب به ما می‌دهد و مردان بايد چشمهايشان را حفظ كنند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه، افزود: زن از ديدگاه اسلام دارای شخصيتی والا وارزشمند است و وجود زن زينت‌بخش آفرينش انسان است و افق روح او تجلی‌گاه رحمت خداوندی است.
حجت‌الاسلام فدايی عنوان كرد: فلسفه حجاب، حفظ ارزش والای زن است و به همين دليل خداوند پوشش دينی را بر او واجب و نگاه به بدن و موی سر او را حرام فرموده است.
وی گفت: اگر اين سنگر آسيب ببيند و يا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار بگيرد، شرافت و سعادت زن فرو ريخته و در سراشيبی سقوط و انحراف قرار گرفته و موجب آلودگی خود و جامعه می‌شود.
وی افزود: دشمن برای تضعيف و كمرنگ كردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه همه امكانات خود را به كار گرفته تا قشرهای مختلف جامعه به ويژه بانوان را نسبت به امر حجاب بی‌تفاوت كند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی،‌ تبليغی، رسانه‌ای و دينی در اين زمينه سنگين و حساس است.
حجت‌الاسلام فدايی خاطرنشان كرد: حفظ و ارتقای بصيرت، آگاهی و شناخت مسائل و اتفاقات روز موضوعاتی هستند كه مختص به يك دوره نيست بلكه بايد ضمن حفظ اصول و ارزش‌ها به تناسب نياز زمان و مكان هوشياری، آگاهی، بصيرت و توان كاری و عقيدتی خود را در هر برهه ارتقا دهيم.
وی تأكيد كرد: نبايد اجازه دهيم فتنه و تبليغات انحرافی دشمنان جامعه را از درك حقانيت و واقعيت‌ها دور كند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه، تصريح كرد: حجاب و پوشش برای بانوان، به ويژه حجاب برتر يعنی چادر و توجه به حريم عفاف و حراست از آن مهم‌ترين و سودمندترين قانون الزامی آفرينش برای زنان و جامعه است.
به گفته وی حجاب حصار امن مؤمنان در مقابل تيرهای زهرآلود شيطان است و بهترين و زيباترين زينت برای حضور نزد پروردگار است
گفتنی است، اين همايش با حضور 340 نفر از اعضای سازمان بسيج جامعه پزشكی استان برگزار شد.
captcha