بند قرآنيان زندان مركزی سنندج افتتاح شد
کد خبر: 2362570
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

بند قرآنيان زندان مركزی سنندج افتتاح شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: در راستای ترويج و اشاعه فرهنگ قرآنی بند قرآنيان زندان مركزی سنندج با حضور معاونت سلامت و اصلاح و تربيت سازمان زندان‌های كشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه كردستان، علی شمس، معاونت سلامت، اصلاح و تربيت زندان‌های كشور شنبه، 17 تير در بازديد مجتمع حرفه آموزی و كاردرمانی كامياران، بازداشتگاه موقت سنندج، ‌كانون اصلاح و تربيت استان گفت: بالابردن سطح سواد قرآنی مددجويان در عدم ارتكاب جرم بسيار مؤثر و سازنده است و اين موضوع بايد در زندان‌ها مورد توجه مسئولان است.
وی اظهار كرد: رفتارهای انسانی و اقدامات اصلاحی و تربيتی مقدمه‌ای برای زندگی سعادتمندانه زندانيان است
شمس ضمن بازديد از قسمت‌های مختلف از نزديك با مددجويان ديدار و فعاليت‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... را ملاحظه كرد.
وی با برشمردن اثر بخشی برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی و تربيتی اعلام كرد: رفتارهای انسانی و اقدامات اصلاحی و تربيتی می‌تواند مقدمه برای زندگی سعادتمندانه زندانيان باشد، كه اين مهم در زندانهای استان بصورت مشهود به چشم می‌خورد.
معاون سلامت، اصلاح و تربيت زندان‌های كشور عنوان كرد: با جرأت می‌توان گفت، كه زندانهای كردستان قابليت بازديد مجامع بين‌المللی بويژه كميته حقوق بشر را دارد، كه با توجه به اجرای صحيح و اصولی برنامه‌های اصلاحی و تربيتی سازمان در زندانهای استان راه رسيدن به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ايران در بحث زندان‌ها هموار شده است.
اسدالله گرجی‌زاده، مديركل زندانهای كردستان نيز با تشريح فعاليت زندانهای كردستان، اظهار کرد: بند قرآنی زندان مركزی شهرستان سنندج ظرفيت 170 نفر را دارد. اين بند ويژه مددجويانی است كه در زمينه‌های علوم قرآنی شامل حفظ، قرائت، مفاهيم و تفسير قرآن فعاليت داشته و علاقمند به فراگيری اين علوم می‌باشند.
گرجی‌زاده ريشه اصلی بيشتر ناهنجاری‌ها در جامعه كه منجر به جرم و نهايتاً حضور افراد در زندان می‌شود مشكلات فرهنگی است.
وی افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها زمينه‌ساز بازسازی شخصيت افراد به خطا رفته و اصلاح و تربيت خواهد شد، كه ما هم با توجه به اين مهم اساس برنامه‌های اصلاحی و تربيتی را فرهنگی و در رأس آنان برنامه‌های قرآنی قرار داده‌ايم.
گرجی زاده عنوان كرد: بهره‌مندی از اساتيد برجسته و تراز اول استان در بحث آموزش‌ها بويژه آموزش قرآنی و آموزه‌های دينی ما را در رسيدن به اهداف عاليه سازمان ياری كرده، كه نتايج حاصل از اين تلاش‌ها نيز با توجه به تحقيقات انجام شده مؤثر و مفيد بوده است.
مديركل زندان‌های كردستان افزود: توجه به بهداشت و روح و روان مددجويان و همچنين فراهم كردن زمينه‌های توجه به حفظ حقوق شهروندی و كرامت انسانی زندان‌ها از جمله اولويت‌های ما در برنامه‌های اصلاحی و تربيتی است.
یادآوری می‌شود که با حضور معاونت سلامت و اصلاح و تربيت سازمان زندان‌های كشور بند قرآنيان زندان مركزی سنندج با ظرفيت 170 نفر افتتاح شد.
captcha