اجرای طرح امین در ۱۲۰ مدرسه استان مرکزی
کد خبر: 2616103
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
فولادوند خبر داد:

اجرای طرح امین در ۱۲۰ مدرسه استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح امین(حضور طلاب در مدارس) در ۱۲۰ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر امروز، 16 آذر در دیدار معاونان فرهنگی و پرورشی این اداره با نماینده ولی فقیه در استان و مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر مسابقات کشوری قرآن، گفت: آموزش و پرورش از جمله نهادهایی است که وظیفه خطیر و سنگین تربیت نسل‌های آینده را عهده دار است.

وی با بیان اینکه وظیفه راهبری دینی و تربیت دانش‌آموزان یک تکلیف مهم بر دوش آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در این راستا و برای حصول نتیجه بهتر برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی  در سطح مدارس استان انجام می‌شود.

فولادوند با اشاره به اینکه اجرای طرح امین در مدارس از جمله این اقدامات است، عنوان کرد: در قالب این طرح روحانیان و طلاب در مدارس حاضر می‌شوند و از نزدیک دانش‌‌آموزان را با مسائل دینی و تربیتی آشنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح امین در سال گذشته در 80 مدرسه در سطح استان به اجرا در آمد، افزود: امسال این تعداد به 120 مدرسه افزایش یافته و امید است که طی سال های آتی شاهد حضور روحانیان در تمامی مدارس استان باشیم.

فولادوند اقامه نماز جماعت با حضور بیش از 420 نفر از ائمه جماعات را از دیگر فعالیت های فرهنگی در حال انجام در مدارس برشمرد و  مطرح کرد: هر روز در مدارس در ساعات ویژه‌ای نماز جماعت برگزار می شود و در این راستا امسال نمازخانه‌های مدارس مورد بهسازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امسال طرح مصباح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با وصیت‌نامه سیاسی و عبادی امام راحل در مدارس به اجرا درمی‌آید و در همین راستا محصولات فرهنگی در مدارس توزیع می‌شود.

فولادوند در ادامه برگزاری جشنواره علمی ملکوت با هدف معرفی آثار استاد علامه جوادی آملی و برگزاری کنگره شهدای علوم تربیتی را نیز برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و عنوان کرد: تسری بیانات ارزشمند این عالم ربانی به عرصه تعلیم و تربیت و بهره‌مندی دانش‌آموزان از این بیانات ارزشمند ایشان مهم‌‌ترین هدف برای برگزاری این جشنواره است.

این مقام مسئول در پایان به درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری سی و دومین دوره مسابقات سراسری  قرآن و معارف اسلامی دانش آموزی اشاره کرد و افزود: در این مسابقات 38 نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند که مایه فخرو مباهات بوده و عامل ارتقاء جایگاه استان در بین سایر استان شد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم به‌طور نمادین از سه نفر از دانش آموزان به اسامی محمد جواد مبارک آبادی، زینب احمدی و مسعود شریفی که در سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده بوند با اهدای جوایزی ارزنده تقدیر شد.

captcha