الگوگیری از بزرگان دینی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جامعه است
کد خبر: 2618116
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
امام جمعه مریوان:

الگوگیری از بزرگان دینی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جامعه است

گروه اجتماعی: ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه خوشبختانه دین اسلام مملو از الگوهای عملی چون حضرت زهرا(س) است، گفت: تأسی از چنین الگوهایی در جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان دیروز، در همایش حجاب و عفاف که با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون بی‌حجابی در 17 دی ماه 1314 و کشف حجاب اظهار کرد: با دایر شدن قانون بی‌حجابی مردان و زنان غیور ایران با وجود جو حاکم بر آن دوران در برابر این قانون ایستادگی کردند و تعدادی هم جان خود را در این راه از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید شکرگزار امنیت و آسایش موجود باشیم، افزود: اجازه ندهیم بیگانگان که از طریق هجمه فرهنگی، سست کردن بنیاد خانواده و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی به اهداف شوم خود برسند.
امام جمعه مریوان با اعلام اینکه خوشبختانه دین اسلام مملو از الگوهای عملی چون حضرت زهرا (س) است، اعلام کرد: تأسی از چنین الگوهایی در جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی با اشاره به نقش مخرب ماهواره در جامعه هشدار داد که اسلام با وجود جنگ نرمی که دشمنان آن  را شروع کرده‌اند، در خطر می‌باشد و ما باید با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر و آموزه‌های دینی به مقابله  با این جنگ برخیزیم.
حسینی، مدیر پژوهش ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هم  در این همایش عنوان کرد: رسانه یکی از مهم‌ترین ابزاری است که دشمنان در جنگ نرم علیه کشورهای اسلامی از آن استفاده می‌کنند.
وی افزود: مقابله با تهدیدات دشمنان در این حوزه نیازمند مجهزشدن به سواد رسانه‌ای است چراکه برخورد قهری در عصر کنونی با استفاده‌کنندگان ماهواره نتیجه و تأثیر مطلوبی ندارد، لذا بالا بودن سطح سواد در تحلیل درست برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد ماهیت برنامه‌ها از اهداف سواد رسانه‌ای است.
این مقام مسئول با اشاره به وجود 162 شبکه فارسی‌ زبان که به صورت مستقیم برای تأثیرگذاری بر روی افکار مردم ایران طراحی شده‌اند، افزود: این شبکه‌های ماهواره بیش از 3 هزار و 500 ساعت برنامه مختلف پخش می‌کنند و روی ذهن و افکار مردم تأثیر می‌گذارند.
حسینی با بیان اینکه کار رسانه تأثیرگذاری بر مخاطب است، عنوان کرد: در این راستا کشورهای استکباری سعی دارند تا با استفاده از قدرت رسانه و از طریق ماهواره و اینترنت آسیب‌های زیادی را بر جامعه اسلامی ما تحمیل کنند.
وی به آسیب‌های ماهواره اشاره کرد و افزود: ترویج خانواده‌های بی‌سامان در برابر خانواده‌های سنتی، خیانت همسران به یکدیگر، ازدواج‌های سفید و رابطه‌های سه ضلعی و بیشتر، عدم احترام به والدین، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده و جامعه، تعصب‌زدایی و کاهش غیرت و بلوغ زودرس که باید بسیار جدی گرفته شود از آسیب‌های ماهواره هستند.
این استاد دانشگاه یادآورشد: ماهواره بدون تردید باعث تخریب باورها و اعتقادات دینی شده و ایمان مخاطبان را از بین می‌برد که خود ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی، جنسی، اجتماعی و سیاسی است.

captcha