دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مشارکتی واقف شوند
کد خبر: 2620194
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مدیرکل اوقاف همدان:

دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مشارکتی واقف شوند

گروه اجتماعی: برخی دستگاه‌های اجرایی در صورت داشتن توانایی وقف می‌توانند به‌صورت مشارکتی واقف شوند تا نیت واقف اجرایی شود و در این راستا مجموعه اوقاف دستگاه‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان روز سه‌شنبه، 25 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالروز شهادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه همدان زیارتنامه امام رضا(ع) قرائت می‌شود و تمامی شهروندان می‌توانند در این روز برای قرائت زیارتنامه شرکت کنند.

وی افزود: با اعلام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر غیر قابل استفاده بودن ساختمان درمانگاه بهاء‌الملک برای امور درمانی تعطیل شد و مجموعه اوقاف همدان در این راستا برای اجرای نیت واقف ساختمانی در روبروی آن ساختمانی احداث کرد که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی ادامه داد: بسیاری از شهروندان نیت خیر وقف دارند، اما از توان مالی لازم برخوردار نیستند که در این راستا اقدام به موقوفات مشارکتی می‌کنیم و هر فرد می‌تواند نیت خود را به مجموعه اعلام کند، تا در این راستا وقف مشارکتی انجام شود.

نواختن زنگ وقف در مدارس استان همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: با توجه به تأثیرپذیری و تأثیرگذاری دانش‌آموزان برنامه‌هایی با موضوع وقف در آموزش و پرورش انجام می‌شود که از جمله آن‌ها برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف و نواختن زنگ وقف در مدارس استان همدان است.

این مقام مسئول تأکید کرد: از جمله برنامه‌های هفته وقف همایش بزرگ یاوران وقف با موضوع وقف‌های جدید، دیدار با خانواده شهدا، اصحاب وقف و حافظان و اصحاب قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی یادآور شد: موضوع امر به‌معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی بوده که پیرامون آن برنامه‌هایی در بقاع متبرکه انجام می‌شود، همچنین، موضوع عفاف و حجاب نیز در بقاع متبرکه انجام می شود.

وی عنوان کرد: باغ بهشت همدان موقوفه بوده و وقف‌نامه آن نیز موجود بوده بنابراین هیچ کس اجازه واگذاری آن را ندارد و هزینه‌ای که برای دفن دریافت می‌شود در راستای ارائه خدمات بهتر است، همچنین، هیچ اعتباری از سایر دستگاه‌ها برای باغ بهشت دریافت نمی‌شود.

طرح مهر تندرستی در همدان اجرا شد

وی بیان کرد: توسط مجموعه اوقاف و امورخیریه همدان برنامه‌هایی در قالب مهر تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد همچنین، طرح مهر تندرستی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این مجموعه برگزار و در این راستا افراد مناطق محروم که بیمار بودند درمان شدند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: طرح زائران رضوی برای افرادی در نظر گرفته شده که تا کنون موفق به زیارت امام رضا‌(ع) نشدند و در این راستا افرادی نیز اعزام شدند، همچنین در طرح پیوند آسمانی زوج‌های جوانی که توانایی برگزاری مراسم عروسی ندارد در این جشن شرکت می‌کنند.

وی فرهنگ‌سازی وقف در جامعه را زمان‌بر دانست و گفت: جا انداختن فرهنگ وقف عزم ملی نیاز داشته، اما رسانه‌ها بهترین گرینه برای نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند و می‌توانند با قلم خود در ثواب وقف سهیم شوند.

وی به امامزاده عبدالله(ع) همدان اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز این امامزاده حاصل تلاش تمامی مسئولانی است که در گذشته در مجموعه اوقاف فعالیت و تلاش کرده‌اند، در قسمت زیر‌زمین این امامزاده آشپزخانه، کتابخانه و سایر مصادیق راه‌اندازی می‌شود.

captcha