پیشگامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در ترغیب کارکنان به اقامه نماز مؤثر است
کد خبر: 2865297
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

پیشگامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در ترغیب کارکنان به اقامه نماز مؤثر است

گروه اجتماعی: امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که تذکر، یکی از اموری است که در بین مؤمنان مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: پیشگامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در اقامه نماز اول وقت، اثرات مثبتی را در بین کارمندان این نهادها به دنبال داشته و فرهنگ اقامه نماز را ترویج می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز، 29 بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر حوزه نماز استان زنجان، با تأکید بر این‌که نماز، پرچم مسلمانی است، گفت: اهمیت اقامه نماز به حدی است که اگر در ادای این فریضه الهی سهل‌انگاری کرده و آن را کم‌اهمیت جلوه دهیم، نمی‌توانیم در زمره مسلمانان قرار گیریم.

وی افزود: نماز، ذکری از اذکار الهی است که به دلیل برتری آن نسبت به سایر اذکار و تکرار پنج‌باره آن در طول شبانه‌روز، نباید از ادای آن غفلت کرد، چراکه بر اساس احادیث و روایات دینی، خطاهای زمان مابین اقامه دو نماز، بخشیده می‌شود و این امر، اهمیت این فریضه الهی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که تذکر، یکی از اموری است که در بین مؤمنان مورد تأکید قرار گرفته است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید در راستای ترویج فرهنگ نماز تلاش کرده و این فریضه الهی را در نهادهای دولتی بیش از پیش جدی بگیرند.

خاتمی تصریح کرد: در این میان، پیشگامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در اقامه نماز اول وقت، اثرات مثبتی را در بین کارمندان این نهادها به دنبال داشته و فرهنگ اقامه نماز را ترویج می‌دهد.

105 دستگاه اجرایی استان ارزیابی می‌شوند

وی بیان کرد: خوشبختانه تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی چشم‌گیر بوده و فرهنگ اقامه این فریضه الهی که پس از توحید و معاد مورد تأکید قرار گرفته است، به نحو شایانی ترویج شده است.

در ادامه این مراسم، عادل علی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح نظارتی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اقامه نماز، عنوان کرد: امسال تعداد دستگاه‌هایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، از 64 مورد به 105 دستگاه رسیده است.

وی افزود: افزایش تعداد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی در امر اقامه نماز در سطح استان سبب ارتقای شاخص‌های ارزیابی نیز شده است که استانداری زنجان در این زمینه اقدام به بررسی عملکرد دستگاه‌ها نموده است.

لزوم فرهنگ‌سازی اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با تأکید بر این‌که روند ارزیابی‌های دستگاه‌های اجرایی استان در سال 94، نظام‌مندتر خواهد بود، تصریح کرد: این رویکرد با پیاده‌سازی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در سطح استان پی‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به مصادف شدن ایام تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه، عنوان کرد: مراکز و نمازخانه‌های بین راهی برای اقامه نماز و استراحت مسافران در این ایام تجهیز خواهند شد.

سعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به احصاء نقاط قوت و ضعف فعالیت رابطان اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه کمبودی، در راستای رفع آن اقدام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید در راستای فرهنگ‌سازی اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های اجرایی تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم، از دستگاه‌های برتر حوزه اقامه نماز استان زنجان با حضور مسئولان تجلیل شد.

captcha