دوره آموزشی ـ توجیهی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی فارس برگزار شد
کد خبر: 2887105
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

دوره آموزشی ـ توجیهی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی فارس برگزار شد

گروه اجتماعی: دوره آموزشی ـ توجیهی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی فارس با حضور 70 نفر از ائمه جماعات این دستگاه‌ها به‌مدت 3 روز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، دوره آموزشی ـ توجیهی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی فارس با حضور 70 نفر از ائمه جماعات این دستگاه‌ها به‌مدت 3 روز در مشهد برگزار شد.
در این دوره آموزشی، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، آشنایی فراگیران با شیوه‌های دعوت به نماز، برنامه‌ریزی برای رشد کمی و کیفی نمازهای جماعت و آشنایی روحانیان با مبانی و شیوه‌های پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و شبهات مخاطبا ن را از اهداف اصلی این دوره آموزشی عنوان کرد.
وی افزود: این دوره با همکاری استانداری فارس و مدیران و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اجرا شد که امیدواریم تأثیر فراوانی در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز داشته باشد.
بنا بر این گزارش، سیدمحمد عبداللهی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور نیز در این دوره با تشریح نقش نماز در تعالی فرهنگی جامعه گفت: در روایات اسلامی اقامه نماز از سنت‌های پیامبران و سفیران الهی و آخرین سفارش آنان شمرده شده است و‌ نسل متدین امروز به ویژه روحانیان باید ترویج این فریضه تعالی‌‌بخش فرد و جامعه را به شیوه صحیح و عالمانه به  نسل نو منتقل کنند.
وی، تبیین زیبایی‌ها و معارف نماز و تشریح رابطه بندگی و زندگی در پرتو نماز را از عوامل جذب جوانان به نماز عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف متعالی، باید با تولید راه‌های گوناگون و استفاده از ابزارهای روز با مخاطبان متعدد و متنوع بهره‌ گیریم و کار را آنگونه شروع کنیم که مورد علاقه مخاطب است و آن‌گونه تمام کنیم که موجب رضای خداوند است.
یادآور می‌شود، در این دوره آموزشی، اساتید حوزه تخصصی نماز، مباحثی از قبیل مهارت‌های بیان احکام، شیوه‌های دعوت به نماز، بررسی نقش حوزه و روحانیون در ترویج اقامه نماز و بایستگی نماز و امام جماعت را ارائه کردند.

captcha