هنرمندان کردستانی در جشنواره دینی رویش خوش درخشیدند
کد خبر: 2913333
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

هنرمندان کردستانی در جشنواره دینی رویش خوش درخشیدند

گروه هنر: در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه دینی رویش حوزه هنری، هنرمندان کردستانی در بخش مسابقه ملی خوش درخشیدند.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف مسابقه ملی این جشنواره سینمایی بین المللی نفرات برتر معرفی شدند و بین برگزیدگان هنرمندان استان کردستان نیز حضوری بسیار موفق را داشتند.
وی افزود: در بخش تصویربرداری از میان کاندیداها محمد رسولی برای تصویربرداری «آپارتمان مورچه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی توفیق امانی لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به صورت مشترک با مرتضی پورصمدی برای تصویربرداری «خدایخانه» از آن خود کرد.
مرادی بیان کرد: فیلم آپارتمان مورچه ها در بخش های بهترین بازیگری مرد و بهترینن فیلم داستانی نیز جزء کاندیداهای دریافت بهترین‌های این بخش معرفی شده بودند.
وی عنوان کرد: در بخش فیلم مستند (تحقیق و نگارش) از میان کاندیداها متشکل از «خدایخانه»، «مردی برای تمام فصول»، «سه چنگ خاک»، «خدا اشتباه نمی‌کند»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال اهداء شد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: بهروز نورانی‌پور برای تحقیق و پژوهش فیلم «خدا اشتباه نمی‌کند» از کردستان برگزیده شد.
وی تصریح کرد: این فیلم در بخش بهترین فیلم مستند نیز به عنوان کاندیدای انتخاب بهترین فیلم نیز معرفی شده بود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در نهمین جشنواره فیلم های کوتاه دینی رویش بیش از 30 اثر از هنرمندان کردستان حضور داشتند که در نهایت 5 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: این جشنواره از 5 تا 7 اسفند ماه 93 در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار گردید و طی مراسمی در تاریخ 8 اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد.
مرادی یادآور شد: در بخش نمایش‌های ویژه این جشنواره اکران فیلم بلند سینمایی «زمستان آخر» به تهیه کنندگی صدا وسیمای مرکز کردستان اثر فیلم ساز موفق کردستانی سالم صلواتی نیز در محل پردیس سینمایی آزادی تهران با استقبال بسیار چشمگیر علاقه مندان و کردهای مقیم مرکز اکران شد.

captcha