دستگاه‌های اجرایی نگاه جامع‌تری به نشاط اجتماعی داشته باشند
کد خبر: 2914424
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

دستگاه‌های اجرایی نگاه جامع‌تری به نشاط اجتماعی داشته باشند

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شادابی و نشاط جامعه بحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به نشاط اجتماعی نگاه جامع‌تری داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سیدمحمد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی امروز، 10 اسفندماه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در این راستا باید از تجربیات گذشتگان استفاده کنیم  و تأثیر بخش‌های مختلف در این زمینه دیده شود.



وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با سبک زندگی، بیان کرد: علاوه بر باورهای دینی ما در این زمینه، نیاز جامعه به این موضوع سبب شده که ایشان سبک زندگی را مطرح کرده و روی آن تأکید خاصی داشته باشند.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری حضور جدی داشته باشند و بر مدیریت فضاهای مجازی و رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: موضوع فضای‌های مجازی واقعیتی است که در جامعه وجود دارد و با پاک کردن صورت مسئله چیزی درست نمی‌شود.



حسینی با بیان اینکه اگر خود ما نتوانیم این فضاها را مدیریت کنیم، توسط دیگران مدیریت می‌شویم، عنوان کرد: مدیریت یعنی اینکه اثرات منفی این فضاها برطرف و مزایایی آن تقویت شود و نیاز است همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه حضور و نگاه فرهنگی به این مسائل داشته باشند.



وی در ارتباط با اجرای طرح مشاوران مذهبی در مدارس استان، افزود: این یک طرح مطلوب و ارزنده است اما باید در ارزیابی مشاوران مذهبی نهایت دقت انجام شود.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا ارتباط کارشناسان و مشاوران این طرح با جوانان و جامعه هدف طرح بیشتر شود.



وی به تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: در این ایام باید روی فرهنگ‌سازی در بین مردم تأکید شده و معرفی استان در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های استان بلااستفاده مانده است، افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه گردشگری و استفاده از کویر است و باید برای سرمایه‌گذاری در این بخش فرهنگ سازی شود.



حسینی با اشاره به بررسی پیش نویس طرح سامان‌دهی تعطیلات رسمی کشور در کارگروه، یادآور شد: در این طرح باید به مناسبت‌های ملی و مذهبی توجه شود و بر اساس آن هر دستگاهی نظرات خود را مطرح کند.

captcha