لزوم تسریع در روند جذب اعتبارات سال ۹۴ توسط دستگاه‌های اجرایی استان
کد خبر: 2980975
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
استاندار زنجان تأکید کرد:

لزوم تسریع در روند جذب اعتبارات سال ۹۴ توسط دستگاه‌های اجرایی استان

گروه سیاسی: انصاری در خصوص بحث تخصیص بودجه و اعتبار، گفت: هر چند تا پایان تیرماه سال آینده برای جذب اعتبار زمان داریم اما دستگاه‏‌ها باید تلاش کنند حداکثر تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۴ این سرمایه‎ها را جذب کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان پیش از ظهر امروز، 23 اسفند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: زمینه‌ای باید ایجاد شود که اصلاح رویکرد و فرآیند گردش پرونده‎های تعیین کاربری زمین در استان روند بهتری پیدا کند.
وی افزود: درخواست‎ها نباید در دبیرخانه بررسی شود زیرا دبیرخانه محلی برای اظهار نظر در این خصوص نیست و درخواست اولیه باید به دستگاه ذیربط ارجاع داده شود و سپس پرونده تشکیل شده به دبیرخانه ارسال شود.
استاندار زنجان ابراز کرد: در بررسی درخواست‏ها و پرونده‎های ارسالی زمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید زمان‎بندی مناسب در این خصوص صورت گیرد.
انصاری درخصوص بحث تخصیص بودجه و اعتبار، اظهار کرد: هر چند تا پایان تیرماه سال آینده برای جذب اعتبار زمان داریم اما دستگاه‏ها باید تلاش کنند تا حداکثر تا پایان فروردین‌ماه سال 94 این سرمایه‎ها را جذب کنند چراکه شاید نتوان در برنامه‌ریزی‌های اوایل سال آینده بر روی اعتبارات 93 برنامه‌ریزی کرد.
استاندار زنجان با تأکید بر این‌که تاکنون 60 درصد اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌‏ها باید اهتمام بیشتری درخصوص تخصیص اعتبار داشته باشند و خزانه نیز باید کمک کند تا در اسرع وقت اعتبارات دریافت‌نشده توسط دستگاه‎ها جذب شود.

13 دستگاه اجرایی استان عملکرد 100 درصدی در تخصیص اعتبارات داشتند
در ادامه این مراسم، رحیم عصفوری، معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار زنجان تصریح کرد: بحث نقشه‎های تعیین کاربری اراضی موجود موضوعی است که از سال‎های پیش در سطح کشور با مشکل مواجه بوده است و اگر هنوز هم این محدودیت وجود دارد باید بکوشیم تا چاره مناسبی برای این امر بیندیشیم.
حمید نباتچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان در ادامه این جلسه، تأکید کرد: گزارش عملکرد ریالی دستگاه‌‏های اجرایی استان تا پایان بهمن‌ماه امسال دریافت شده بود و تخمین زده می‌شود که تا پایان سال این رقم 25 الی 30 درصد افزایش داشته باشد.
وی عنوان کرد: در روند تخصیص اعتبار 13 دستگاه اجرایی استان عملکرد 100 درصدی، 14 دستگاه بین 70 تا 97 درصد، 13 دستگاه 50 تا 70 درصد، 16 دستگاه 20 تا 50 درصد داشته و 11 دستگاه نیز فاقد عملکرد تخصیصی بودند.
کلیم‎الله وثوقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در پایان اظهار کرد: شورای برنامه‎ریزی  و توسعه استان، دو تکلیف اصلاح فرآیند و گردش پرونده‎های تعیین کاربری زمین و تعیین لکه‎‎های صنعتی استان زنجان را برعهده این نهاد گذاشته است.

captcha