ایده‌های فاطمی در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد
کد خبر: 3106554
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
آیت‌الله سعیدی:

ایده‌های فاطمی در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

کانون خبرنگاران نبأ/ جواد بیطرفان:امام جمعه قم گفت: ایده‌های حضرت زهرا(س) می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد به همین علت ایده‌های ایشان باید در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در دیدار با مجید متین‌فر سرپرست شهرداری قم و جمعی از مدیران شهرداری با بیان اینکه سال ۹۴ مزین به نام حضرت زهرا(س) است، مطرح کرد: ایده‌های حضرت زهرا (س) می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد به همین علت ایده‌های ایشان باید در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بنابر اعلام اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم، وی به بخشی از خطبه‌های دخت نبی‌مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: اگر فاطمی هستیم باید ایده‌های خود را منطبق با ایده‌های فاطمی ارائه کرده و در توصیه‌ها و سفارش‌های خود از ایده‌های ایشان استفاده کنیم.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه تبعیت از ولایت یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بوده است، مطرح کرد: پیروی از ولایت به خوبی در سیره زندگی ایشان قابل مشاهده است و این سیره باید در جامعه اسلامی احیا شود.

وی از وقایع سال ۸۸ و نافرمانی فتنه‌گران از فرمان رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و متذکر شد: روزی که امام خمینی(ره) قطع‌نامه را پذیرفتند رزمندگان اسلام گریستند اما از فرمان ایشان پیروی کردند و رخدادهای مختلف در ایران اسلامی نشان می‌دهد هر چند سال یک‌بار خداوند ولایت‌مداری مردم ایران را آزمایش می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه شعار رهبر انقلاب اسلامی برای سال ۹۴ در دهه‌های اخیر تاکنون مطرح نشده بود، عنوان کرد: در انتخاب راهبرد سال ۹۴ حکمت‌ها و ریشه‌های بسیاری وجود دارد و طبق اعتقادات می‌توانیم بگوییم ایشان به اذن خداوند مورد عنایت امام زمان(عج) هستند و با توجه ایشان شعار سال را انتخاب کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی که می‌خواهند در مقابل استکبار ایستادگی کنند مورد عنایت ولی‌عصر(عج) هستند به همین علت رضایت ولی فقیه همان رضایت امام زمان(عج) است و امیدواریم همان‌طور که همه با زبان خود بر فرمایش ایشان تأکید دارند در عمل نیز به فرمایش‌هایشان عمل کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در برخی نوشته‌ها و مقالات افرادی پس از فرمایش رهبر انقلاب اسلامی اجتهادهای مختلفی ارائه می‌دهند، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در فرمایشات خود به خوبی منظورشان را بیان کرده‌اند و فرمایش ایشان نیازمند تفسیر نیست بلکه نیازمند عمل است.

وی شهر قم را الگویی برای دیگر شهرهای مذهبی دنیا دانست و عنوان کرد: هر کس در کار قم کارشکنی کند قمی نیست؛ امام خمینی(ره) قم را احیا کرده و نشر معارف اسلامی را از قم را گسترش داد.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر قم هم حرم اهل بیت(ع) است، گفت: حرم حضرت معصومه(س) نگین قم است و نهادهای مختلف باید برای برجسته‌تر کردن نگین شهر قم از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: همیشه وظیفه داریم از مسئولان قبلی خود تقدیر کنیم و بنده با حضور خود در آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) تشکر خود را از تولیت قبلی این مکان مقدسه اعلام کردم و این موضوع باید در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه دستگاه‌های دولتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید شعار پرهیز از سیاسی‌بازی را در عمل مورد توجه قرار دهد اظهار کرد: ظرفیت‌های مثبتی در شهر قم وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده شود و در طرف مقابل برای نقد افراد باید همانند یک آینه باشیم زیرا این توقع مردم از مسئولان است.

captcha