گشاده‌رویی؛ محور تنظیم روابط اجتماعی سالم
کد خبر: 3183352
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

گشاده‌رویی؛ محور تنظیم روابط اجتماعی سالم

گروه اجتماعی:رئیس اداره تبلیغات شهرستان سنندج یکی از نشانه‌های بهشتیان را گشاده رویی دانست و گفت: گشاده‌رویی یکی از محورهای مهم در تنظیم روابط اجتماعی است.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم است، بدین جهت که دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت و القاب دیگری مانند شاکر و صابر و هادی نیز برای آن حضرت ذکر کرده‌اند که هریک باز گوینده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های بهشتیان گشاده‌رویی است، افزود: در پایه و بنیاد هر ارتباط اجتماعی میان انسان‌ها با مسئله‌ای به نام خوشخویی روبه رو می شویم؛ این صفت پیوندهای انسان را با دیگری افزایش می‌دهد وزمینه را برای بهره‌گیری از توانمندی‌های دیگری برای وی فراهم می‌آورد و در مسیر شدن‌های پیاپی به او یاری می‌رساند.
حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: وقتی با چهره شکفته و باز با کسی روبه رو می‌شوید، در واقع کلید محبت و دوستی را به دستِ او داده‌اید. برعکس، چهره اخمو و ابروهای گره خورده و صورتِ درهم و بسته، دریچه ارتباط و صمیمیّت را می بندد.
وی عنوان کرد: اگر این خوشرویی و خنده‌رویی با نیّت پاک و الهی انجام گیرد، علاوه بر تأثیر محبت آفرین، حسنه وعبادت به حساب می‌آید. از امام باقر(ع) سخن بیاوریم که فرمود: «تَبَسُّمُ الرَّجُلِ فی وَجْهِ اخیهِ حَسَنَةٌ؛ لبخند انسان به چهره برادر دینی‌اش حسنه است. خوش‌رویی به قدری با ارزش است که امام صادق(ع) فرمود: «هر کس با داشتن صفت خوش‌رویی به آخرت منتقل شود، خدا او را به بهشت می‌برد».
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اعلام کرد: زندگی دارای قاعده بسیار ساده است و آن داشتن یک احساس بسیار خوب و توانایی انتقال آن به دیگران. سعی کنید تا جایی که امکان دارد خوشرویی را جزیی از ارزش‌های زندگی خود قرار دهیم و این ویژگی را در خود تقویت کنیم زمانی که خوشرو باشیم در زندگی اجتماعی موفق‌تر هستیم و زندگی آرامی را در پیش رو خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اشاره به این‌که ما اگر خواهان برقراری یک ارتباط سالم و پایدار با دیگران هستیم باید خوش‌رو و گشاده‌رو باشیم، اظهار کرد: افراد خوش‌رو موجب منتشر شدن انرژی مثبت در جامعه شده و زمینه آغاز شدن یک روز خوب را برای دیگران فراهم می‌کنند.
حجت‌الاسلام منتشلو در پایان یادآور شد: حضرت زهرا(س) انسان را نه‌تنها به گشاده‌رویی با مؤمنان دعوت می‌کردند، بلکه همواره به مسلمانمی فرمودند باکسانی هم که دوستدار اسلام بوده و ظلم‌ستیز هستند با خوش‌رویی و گشاده‌رویی برخورد کنیم.

captcha