تحقق ۵۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز مریوان
کد خبر: 3203662
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

تحقق ۵۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز مریوان

گروه اجتماعی: مدیر آموزش و پرورش مریوان از تحقق ۵۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره خیرین سال گذشته خبر داد و گفت: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون ۵۰ درصد از این تعهدات محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فرجی، مدیر آموزش و پرورش مریوان امروز، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه‌ساز و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهرستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط خیرین در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: علاوه بر مشارکت خیرین نیک‌اندیش در احداث مدارس، 42 مدرسه سطح شهرستان مریوان با صرف هزینه‌ای افزون بر 350 میلیون تومان تعمیر و تجهیز شدند و این در حالی است که کل مبلغ اختصاصی دولتی 25 میلیون تومان بود که بقیه از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.
وی یکی از معضلات آموزش و پرورش شهرستان مریوان را کمبود فضای آموزشی ذکر کرد و افزود: هم اکنون سرانه استفاده از فضای آموزشی در سطح شهرستان یک و نیم متر مربع است.
فرجی با اشاره به اینکه در صورت جدا کردن فضاهای آموزشی روستایی سرانه استفاده از فضای آموزشی سطح شهر به زیر یک متر کاهش خواهد یافت، اعلام کرد: این معضل برای سال آینده تحصیلی که با افزایش تعداد دانش آموزان مواجه است؛ تشدید خواهد شد.
وی از اتمام پنج پروژه نیمه تمام آموزشی با 46 کلاس درس، کفپوش سالن‌های ورزشی و تعمیر و بهسازی سالن گروه‌های آموزشی و شروع تعمیر اساسی سالن اجتماعات آموزش و پرورش در مجموع با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد و 300 میلیون تومان خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش مریوان بیان کرد: کار احداث مدارس روستاهای کال علیا، زویران، سیف سفلی و برقلعه و همچنین مدرسه شهر برده‌رشه شروع شده است.
وی در پایان از تحقق 50 درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره خیرین سال گذشته عنوان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته را یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود که تاکنون 50 درصد از این تعهدات محقق شده است.
ماموستا شیرزادی، امام جمعه مریوان در ادامه جلسه بر لزوم شناسایی و جذب خیرین مدرسه ساز و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی تأکید و عنوان کرد: روابط عمومی آموزش و پرورش مریوان،‌ اجلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهرستان به منظور استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در بحث مدرسه‌سازی تشکیل شد. انسان‌های نیکوکار و خیر زیادی وجود دارند که شناسایی و جذب آن‌ها نیازمند همکاری و همراهی اعضای مجمع خیرین و اعضای انجمن اولیا و مربیان است.
ماموستاشیرزادی یادآور شد: یکی از راه‌های جذب این خیرین، انعکاس گسترده فعالیت‌های انجام شده توسط خیرین مدرسه‌ساز در بحث احداث و تجهیز مدارس است و در صورت اطلاع رسانی درست و به موقع می توان خیرین بیشتری را جذب کرد.

captcha