کسب رتبه نخست مریوان در پرداخت زکات
کد خبر: 3258281
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

کسب رتبه نخست مریوان در پرداخت زکات

گروه اجتماعی: امام جمعه مریوان گفت: شهرستان مریوان برای پنجمین سال متوالی در پرداخت زکات، جایگاه نخست کشور در بین شهرستان‌ها را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان شب گذشته، 14 اردیبهشت ماه در اولین جلسه سال جاری شورای زکات شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان زکات در مریوان جمع‌آوری شد که از این محل، بیش از 15 واحد مسکن احداث و 29 فقره جهیزیه به افراد بی‌بضاعت اهدا شد.
وی افزود: کمک هزینه درسی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت و 400 مورد خواروبار به افراد بی‌بضاعت از سوی شورای زکات شهرستان پرداخت شده است.
ماموستاشیرزادی با اشاره به این نکته که شهرستان مریوان در طول سال‌های اخیر به عنوان رتبه اول پرداخت زکات در کشور دست یافته است، عنوان کرد: کسب این عنوان برای پنجمین سال پیاپی توسط شهرستان مریوان نشان از تدین مردم این منطقه دارد.
مردم شهرستان مریوان نسبت به ادای فرائض دینی از جمله پرداخت زکات اهتمام ویژه‌ای دارند و همین امر موجب شده است که همواره در پنج سال اخیر جایگاه نخست کشور در بین شهرستان‌ها را به خود اختصاص دهد
امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه زکات ضامن مال و ثروت است، اعلام کرد: زکات موجب از بین رفتن فقر در جامعه می‌شود.
وی بیان کرد: خداوند متعال برای ادای زکات توسط افراد مسلمان در قرآن کریم تأکید زیادی کرده است که علمای دینی نیز این مسئله را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل دینی و ارکان اسلام نام می‌برند.
رئیس شورای زکات شهرستان مریوان یادآور شد: ایجاد تعامل سازنده بین مسلمانان به منظور رفع معضلات درون جامعه از جمله فقر و ایجاد رفاه یکسان برای تمامی افراد مسلمان از جمله مهم‌ترین فلسفه زکات است که اگر به درستی این دین ادا و ساماندهی شود می‌تواند آینده روشنی را برای جامعه بسازد.

captcha