روحانیون اهل سنت زمینه ترویج فعالیت‌های فرهنگی ـ اسلامی را فراهم کنند
کد خبر: 3287600
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
حجت‌الاسلام صفی‌یاری:

روحانیون اهل سنت زمینه ترویج فعالیت‌های فرهنگی ـ اسلامی را فراهم کنند

گروه اجتماعی: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه کردستان استانی است که اکثریت ساکنان آن اهل تسنن هستند لذا لازم است که روحانیون اهل سنت با ارائه راهکارها و نظرات خود زمینه ترویج فعالیت‌های فرهنگی – اسلامی در این استان را فراهم کنند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 21 اردیبهشت ماه در دیدار با ماموستا شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان استانی است که اکثریت ساکنان آن اهل تسنن هستند لذا لازم است که روحانیون اهل سنت با ارائه راهکارها و نظرات خود زمینه ترویج فعالیت‌های فرهنگی در این استان را فراهم کنند.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در 12 سال اخیر که با ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی اداره شده توانسته در این مدت تحولات گسترده‌ای ایجاد کند و با ابتکارات شایسته و نوآوری‌های جدید فضای سازمان را به فضایی مطمئن و فراگیر تبدیل کردند.
وی بیان کرد: سعی بر این است که بتوانیم تحولات بیشتری را در حوزه فرهنگی استان کردستان به وجود آوریم و در این راستا نیازمند همکاری اندیشمندان و مسئولان فرهنگی استان به ویژه روحانیون اهل سنت هستیم.
امام جمعه شهرستان مریوان نیز در این دیدار بیان کرد: کار تبلیغات اسلامی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در همه امور دینی و فرهنگی با اولویت‌بندی مسائل مهم و ضروری است.
ماموستا شیرزادی اضافه کرد: امروز وحدت از همه چیز ضروری‌تر و تفرقه بدترین چیزی است که می‌تواند وجود داشته باشد بنابراین باید آنچه را که در مسیر تقویت وحدت پیش می‌بریم قوی‌تر و مستحکم‌تر کنیم تا سست نشود.
وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در اصول یکی هستند، افزود: همه ما برادریم و در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم که باید همدیگر را قبول داشته باشیم چرا که با این کار به امنیت و آسایش مداوم دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به اینکه زمانی زنان حق ورود به مساجد را نداشتند، اضافه کرد: زن و مرد هم در اعمال مانند هم هستند و باید هر دو در نمازجماعت مساجد شرکت کنند و امروز خوشبختانه بسیاری از زنان و دختران ما در نمازجمعه شرکت دارند و حتی حافظ و قاری قرآن هستند.
امام جمعه مریوان یادآور شد: باید شبکه تبلیغی را تقویت کنیم چرا که اگر ما تبلیغ اسلامی نداشته باشیم دیگران تبلیغات ضداسلامی خواهند کرد.

captcha