تربیت قرآنی و سیره نبوی در مسیر زندگی آینده مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3315693
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

تربیت قرآنی و سیره نبوی در مسیر زندگی آینده مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه تربیت قرآنی و سیره نبوی در مسیر زندگی آینده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این راستا روحانیون می‌توانند نقش مؤثری داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان امروز، 27 خردادماه در گردهمایی روحانیون شهرستان مریوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، به جایگاه ویژه ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین نمادهای وحدت و یکپارچگی مسلمین است. مردم مسلمان با تغییر در درون خود را برای استقبال از این ماه پرخیر و برکت آماده می‌کنند و این یکپارچگی و همبستگی نشان از وحدت مسلمین است.

امام جمعه مریوان با اشاره به وحدت مسلمین در ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماه تجدید بندگی، سازندگی و عبادت مسلمین است که در آن عموم مسلمانان در یک صف واحد متوجه به موضع قدرت لایزال و تجهیز در مقابل قواى طاغوت هستند. والدین باید در آستانه این ماه پرفضیلت زمینه و بستر لازم را برای روزه گرفتن فرزندان خود و انجام فریضه مهم رمضان فراهم کنند.

شیرزادی با تأکید بر آگاهی روحانیون در خصوص تربیت اسلامی آحاد جامعه اعلام کرد: روحانیون با علم و آگاهی از دین مبین اسلام و آیات شریفه قرآن کریم و همچنین علم کافی از احادیث راه راست را به مردم نشان می‌دهند. تربیت اسلامی، تربیت قرآنی و سیره نبوی در مسیر زندگی آینده باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد و در این بین روحانیون می‌توانند بهترین و مهم‌ترین نقش را ایفا کرده و برای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از هر گونه گناه قدم بردارند.

امام جمعه مریوان با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان تصریح کرد: حلول ماه مبارک رمضان موجب افزایش خیر و برکت و فراوانی رزق و روزی در خانواده‌ها می‌شود. نظم یکی از خصوصیات بارز دین مبین اسلام است و بر همین اساس ساعات دقیقی برای ادای فرایض الهی از جمله اذان وجود دارد که امید است تمامی روحانیون به این مسئله بیش از گذشته اهمیت دهند.

وی در پایان خواستار ایجاد وحدت یکپارچه بین تمامی روحانیون و علمای این شهرستان شد و یادآور شد: ایجاد تفرقه و ترویج جنگ و ستیز از جمله اهداف دشمنان است که باید روحانیون در برابر این مسئله که به نوعی تهدید نیز محسوب می‌شود، تدابیری خاص بیندیشند.

captcha