اعتماد دوسویه؛ لازمه تعامل جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3338396
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تأکید کرد:

اعتماد دوسویه؛ لازمه تعامل جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آنچه در فعالیت‌های جهاد تعریف می‌شود، تعامل با سایر دستگاه‌ها است که امیدواریم این مهم با اعتماد دوسویه رقم بخورد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدقادر قادری، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 12 مردادماه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان، با بیان اینکه مأموریت‌های جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی تعریف شده است، گفت: جهاد دانشگاهی با وجود مؤسسه رویان در بحث پژوهش و تحقیق در کشور حرف اول را می‌زند.



وی با بیان اینکه ماموریت‌های جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب این بوده که خلأ‌های نظام را پر کند که در این خصوص در استان نیز تلاش شده است، افزود: آنچه در فعالیت‌های جهاد تعریف می‌شود، تعامل با سایر دستگاه‌ها است که امیدواریم این مهم با اعتماد دوسویه رقم بخورد.



رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نهاد از پتانسیل‌هایی خوبی برخوردار است، ادامه داد: اقدامات ارزنده‌ای در ورود به حوزه پژوهش گیاهان دارویی در استان صورت گرفته است.



قادری تصریح کرد: امروز جهاد دانشگاهی استان توانسته ارتباط خوبی با نخبگان برقرار کند و در بحث پژوهش‌های کاربردی نیز می‌توان از ظرفیت نخبگان استفاده کرد.



وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در بحث پژوهش نیازهای استان را بررسی و گروه‌های پژوهشی را تعریف کرده است، افزود: ما آمادگی این را داریم که ماموریت‌های خوبی قبول کنیم، اما لازمه آن این است که نگاه دستگاه‌ها به جهاددانشگاهی مثبت باشد.



رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا می‌تواند نیاز کمیته امداد امام(ره)  استان در بحث اطلاع‌رسانی اخبار مفید را منعکس کند، اظهار کرد: امروز سرفصل برنامه جهاددانشگاهی است که دیگران را به رسالت اصلی خود در استان آگاه و ترغیب کند.



قادری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی نیز ورود پیدا کرده است، گفت: نیازسنجی دو مرکز مطالعات علوم اجتماعی و توسعه و مرکز خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی در برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.



رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در تمامی بخش‌ها از جمله حوزه علوم انسانی با کمیته امداد امام (ره) استان همکاری کند.



وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی دعوت از انسان‌های فرهیخته و توانمند یک ضرورت است، یادآور شد: جهاددانشگاهی در بررسی مسائل فرهنگی گام‌های موثری برداشته است.



جهاد دانشگاهی به پژوهش‌های علوم انسانی ورود پیدا کند



سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی نیز در این دیدار با توجه به موفقیت جهاددانشگاهی در سلول‌های بنیادین گفت: بزرگترین دلیل بر امکان یک عامل، وقوع آن است، به گونه‌ای که در زمینه سلول‌های بنیادین این نهاد علاوه بر تشخیص، تمهید و حرکت درست پایداری بسیاری خوبی داشت که نتیجه مطلوبی نیز برای کشور رقم زد.



وی با اشاره به اینکه در مبحث علوم انسانی که خود زمینه‌ای برای سقوط و یا پیشرفت است، نیازمند اقدامات ویژه‌ای هستیم، گفت: جهاددانشگاهی با توجه به پیشینه موفق خود می‌تواند در این زمینه ورود بسیار خوبی داشته باشد.



مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در مباحث علوم انسانی نیازمند تحقیق جامع و کاربردی هستیم تا بتوان بنا را بر اساس آن تأسیس کرد.



رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام (ره) در سه بخش اشتغال، حمایت و مسائل فرهنگی، گفت: در زمینه انجام اقدامات فرهنگی نیازمند مسیری هستیم که جهاد دانشگاهی طی کرده است.



وی با بیان اینکه در حال حاضر 97 هزار و 695 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان هستند، گفت: از این تعداد 11 هزار و 200 نفر دانش‌آموز، دانشجو و طلبه هستند.



مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی، برگزاری همایش کشوری ازدواج و سلامت اجتماعی، برگزاری جشنواره دانش‌آموزی منطقه شرق کشور، اجرای طرح فلاح و راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی را از جمله اقدامات این نهاد طی امسال عنوان کرد.



رضوی یادآور شد: کمیته امداد امام (ره) استان در بحث اشتغال خرد در سه سال اخیر رتبه برتر را به دست آورد.

captcha