قرآن به زندگی‌ام آرامش داده است/ حجابم را خودم انتخاب کردم
کد خبر: 3341292
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
هنرمند نقاش بوسنیایی:

قرآن به زندگی‌ام آرامش داده است/ حجابم را خودم انتخاب کردم

کانون خبرنگاری نبأ:البیرا بویوویچ از کشور بوسنی بیان کرد: خانواده‌ام باحجاب نبودند و من خودم حجاب را انتخاب کردم زیرا حجاب مثل یک حفاظ برای من است و قرآن من را به سوی محجبه بودن سوق داد.


البیرا بویوویچ، هنرمند نقاش از کشور بوسنی شهر سارایوو در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا گفت: قرآن را می‌خوانم زیرا از طریق قرآن می‌توانیم الهاماتی را که از طرف خدا به ما می‌شود را درک کرده و می‌توانیم انسان بهتری شویم.



البیرا بویوویچ در ادامه اظهار کرد: قرآن صلح و آرامش را به ما می‌دهد؛ قرآن راه و روش زندگی صحیح و اصولی را برای تمامی انسان‌ها به ارمغان آورده است.





این هنرمند نقاش در رابطه با نحوه آشنایی خود با قرآن در سنین کودکی‌اش تصریح کرد: وقتی که بچه بودم مادر بزرگم برایم قرآن می‌خواند؛ من از این طریق با قرآن آشنایی پیدا کردم؛ ما در بوسنی فردی به نام «عزیز علیلی» داریم که خیلی معروف است و افراد دیگری را نیز داریم که حافظ قرآن هستند و خیلی خوب قرآن می خوانند؛ من در مسجد و یا مراسمی که این قاریان بودند، شرکت می‌کردم و از این طریق با آن‌ها آشنا شدم.



وی در پاسخ به این سوال که با کدام سوره قرآن ارتباط بیشتری برقرار کرده، بیان کرد: سوره مریم را دوست دارم زیرا در مورد بانوان هست و حضرت مریم تنها زنی است که نامش در قرآن آمده است.





البیرا بویوویچ در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای آینده چیست، تصریح کرد: قصد دارم در نمایشگاهای زیادی شرکت کنم تا بتوانم به اهدافی که برای خود ترسیم کرده‌ام دست یابم و این اهداف تنها با توکل و لطف محقق خواهد شد.



قرآن به زندگی‌ام آرامش داده است



وی درباره تأثیر قرآن و حجاب بر زندگی شخصی‌اش بیان کرد: قرآن بنیان زندگی شخصی من است و به من آرامش و نور داده است؛ قرآن من را به سمت حجاب سوق داد؛ حجاب برای انسان یک حفاظ است و باعث می‌شود افراد برای یک خانم محجبه خیلی احترام قائل شوند؛ ناخودآگاه خیلی از نگاه‌های سوء از انسان دورمی‌شود؛ حجاب انتخاب خودم بوده و خانواده‌ام زیاد محجبه نبودند ولی من این را انتخاب کردم.





البیرا بویوویچ در پاسخ به این سؤال که چرا حجاب را انتخاب کردید گفت: حجاب مانند یک حفاظ برای من است و این مانع می شود که کار بد انجام دهم و همچنین مانع افرادی می‌شود که مقصود بدی دارند.



وی در ادامه افزود: درباره حجاب در کشور ما مشکلی نیست؛ زیرا در بوسنی همه افراد مسلمان هستند افراد با حجاب و یا بی‌حجاب در آنجا هست و این انتخابی است و هیچ کس راجع به کس دیگری قضاوت نمی‌کند.



وی در پاسخ به این سؤال که آرزوی شما به عنوان یک هنرمند مسلمان چیست اظهار کرد: من فقط می خواهم که خداوند از من راضی باشد؛ از مسئولین خیلی تشکر می کنم که از من دعوت کردند که به ایران بیایم و در این نمایشگاه شرکت کنم و این دعوت مثل یک الهام درونی می‌ماند که به من داده شده است.

captcha