استقبال از شهدای تازه تفحص شده تا دقایقی دیگر/ همبستگی شیعه و سنی با حمل تابوت‌ها
کد خبر: 3353909
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

استقبال از شهدای تازه تفحص شده تا دقایقی دیگر/ همبستگی شیعه و سنی با حمل تابوت‌ها

گروه جهاد و حماسه: تا دقایقی دیگر مراسم استقبال نظامی از ۱۷ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مرز باشماق مریوان آغاز می‌شود.

محمد فلاحی، فرماندار شهرستان مریوان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: دقایقی دیگر مراسم استقبال نظامی از 17 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مرز باشماق مریوان آغاز می‌شود. مراسم استقبال رسمی نظامی از این شهدا که متعلق به عملیات‌های والفجر و نصر هستند و پیکر پاکشان در مناطق پنجوین، دربندی‌خان، چوارتا، بلفت و کرکوت پیدا شده است، ساعت 9:30 امروز، 8 شهریور با حضور نظامیان کردستان، استاندار، مقامات استانی و سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح آغاز می‌شود.
فلاحی ادامه داد: همچنین ساعت 11 مراسم استقبال مردمی از این شهدا از مسجد جامع مریوان به سمت میدان شهدا انجام می‌شود و از آنجا شهدا به سمت مقصد بعدی یعنی شهرستان سقز بدرقه می‌شوند.
فرماندار شهرستان مریوان گفت: پیکر پاک این شهیدان پس از استقبال در باشماق از شهرهای مریوان، سقز، دیواندره، سنندج، دهلران، قروه و بیجار عبور داده می‌شوند و سپس برای شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان مریوان در دوران دفاع مقدس هزار شهید و 1700 جانباز را تقدیم میهن اسلامی کرده است، عنوان کرد: اهالی مریوان اهل تسنن هستند، ولی به عنوان یک مسلمان ایرانی پیرو همیشگی ولی فقیه و دارای روحیه بسیجی بوده و هستند.
فلاحی افزود: به نشانه همدلی و همبستگی اهل تسنن و شیعیان کردستان تعدادی از پیشمرگان کرد مسلمان تابوت این شهدا را حمل می‌کنند.
فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: شهدا جان خود را فدا کردند که قرآن جاودانه بماند و تا پرچم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر فراز کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان همچنان در اهتراز باشد.

captcha